Incidence of flashcards in the reading skill as teaching aids

Cargando...
Miniatura
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
The present project is based in the reading skills through flashcards, with the purpose of contributing effectively in the teaching – learning process in the foreign language through this skill, with the 8th grade students at "Clemente Yerovi Indaburu" High School. The main objective of the project is to maximize reading ability in English language study. This project has been developed in an educational community where was implemented a methodology of mixed character, where the collected data are studied qualitatively and quantitatively. We applied theoretical methods and empirical techniques such as survey, interview and observation guide. This study is applied because the main interest is to solve the problem, because it focuses on the application of a proposal which seeks to improve the teaching process. For this reason, a didactic guide has been created so that the teacher can improve the teaching of the reading through the cards with images to increasing the interest in the students.
de contribuir eficazmente en la enseñanza - aprendizaje del inglés en esta destreza, con los estudiantes de 8vo Año de Educación General Básica en el Colegio Fiscal Mixto "Clemente Yerovi Indaburu". El objetivo principal del proyecto es maximizar la habilidad de la lectura en el estudio del idioma inglés. Este proyecto ha sido desarrollado en una comunidad educativa donde se implementó la metodología de carácter mixto donde los datos recolectados son estudiados cualitativamente y cuantitativamente. Se aplicó métodos teóricos y técnicas empíricas como encuesta, entrevista y guía de observación. Este estudio es aplicado porque el principal interés es resolver el problema, esta se enfoca en la aplicación de una propuesta la cual busca mejorar el proceso de enseñanza – aprendizaje. Por esta razón, se ha creado una guía didáctica para que el profesor pueda mejorar la enseñanza de lectura a través de las tarjetas con imágenes motivándolos en incrementando así el interés de los estudiantes hacia la lectura.
Descripción
PDF
Palabras clave
READING SKILL, FLASHCARDS, MOTIVATED, TEACHING AIDS
Citación