Las estrategias metodológicas en el desempeño escolar de las ciencias naturales.
Archivos
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
En esta investigación se hace énfasis al poco uso de los recursos
didácticos digitales de parte de los docentes en la institución educativa, el
poco interés que a veces muestran los estudiantes en la asignatura de
Educación para la Ciudadanía y por consiguiente la deficiencia en cuanto
al aprendizaje en dicho tema, en la actualidad se hace indispensable el
uso de dichos recursos debido a los constantes cambios que ha tenido la
educación en los últimos años, al utilizar estos recursos permitirá al
estudiante mostrar un interés sobre las asignaturas teóricas en este caso
el de Educación para la Ciudadanía, también permitirá que exista más
comunicación entre docente y estudiante. El siguiente trabajo se la realizó
en la propia Institución Educativa mediante encuestas y entrevistas a los
actores principales como son los autoridades, docentes y estudiantes
para conocer más a fondo sobre la falencia, en cuanto el uso de la
tecnología para aplicarlo en la enseñanza – aprendizaje que carece la
Institución, al aplicar la guía didáctica en los laboratorios de computación
se busca que la institución utilice en los recursos tecnológicos, y a su vez
ayudar al docente en mayor medida al momento de explicar las clases, y
que se mejore en la calidad del aprendizaje.
This research emphasizes the little use of digital didactic resources by teachers in the educational institution, the little interest that students sometimes show in the subject of Education for Citizenship and therefore the deficiency in learning In this subject, nowadays, the use of these resources is indispensable due to the constant changes that education has had in recent years, when using these resources it will allow the student to show an interest on the theoretical subjects in this case the Education for Citizenship, it will also allow more communication between teacher and student. The following work was done in the Educational Institution itself through surveys and interviews with the main actors such as authorities, teachers and students to learn more about the flaw, in terms of the use of technology to apply it in teaching - learning that the Institution lacks, when applying the didactic guide in the computer labs it is sought that the institution uses in the technological resources, and in turn help the teacher to a greater extent when explaining the classes, and that the quality of the learning.
This research emphasizes the little use of digital didactic resources by teachers in the educational institution, the little interest that students sometimes show in the subject of Education for Citizenship and therefore the deficiency in learning In this subject, nowadays, the use of these resources is indispensable due to the constant changes that education has had in recent years, when using these resources it will allow the student to show an interest on the theoretical subjects in this case the Education for Citizenship, it will also allow more communication between teacher and student. The following work was done in the Educational Institution itself through surveys and interviews with the main actors such as authorities, teachers and students to learn more about the flaw, in terms of the use of technology to apply it in teaching - learning that the Institution lacks, when applying the didactic guide in the computer labs it is sought that the institution uses in the technological resources, and in turn help the teacher to a greater extent when explaining the classes, and that the quality of the learning.
Descripción
PDF
Palabras clave
CALIDAD, GUÍA DIDÁCTICA, APRENDIZAJE