Influence of pre-listening strategies for the improvement of listening comprehension skills
Cargando...
Archivos
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
In today’s listening world, there are many variables that must be considered
in order to develop the adequate listening skill that needs to be shared in
the listening realm. It is substantially needed for listening to be practiced as
much as possible. Structure, syntax, coherence, vocabulary and other
abilities are just part of the ingredients that must be used for the right
learning of the English language. It is the listener that has to engage the
right type of techniques so understanding could be hooked and finally
become addicted to it.
Developing students listening abilities are also connected to the purpose of
this project. Learners cannot only foresee what they heard but also recite
and understand a lot faster and even in an improved manner once listening
sets in while they are brainstorming ideas to progress and anticipate a
sentence.
The listening process is soluble if it is practiced properly. Teachers that are
in charge of such academic skill need to be prepared to the most of their
capacity in order to show such skill the right way, making students aware of
all the advantages and disadvantages there are when listening is done
correctly and when it is not. The most memorable lessons are the ones that
are never forgotten so teachers and instructors must also have the rapport
to reach to students and make this ability fun learning and not the traditional
skill that has been around since schooling began.
This investigation went a bit beyond about the influence listening
comprehension has in our everyday lives. It also explains how the mind sets
and distinguishes the way it relates sound, word and picture inside the brain.
It is an amazing process that takes practice due to the fact that even though
there are pictures related to the words heard, not everyone processes such
information in the same manner, style or with the same concept.
En el mundo de la escucha de hoy en día, hay muchas variables que deben considerarse para desarrollar la habilidad auditiva adecuada que debe compartirse en el ámbito de la escucha. La estructura, la sintaxis, la coherencia, el vocabulario y otras habilidades son solo parte de los ingredientes que se debe utilizar para el correcto aprendizaje del idioma inglés. Es el oyente el que tiene que emplear el tipo correcto de técnicas para que la comprensión pueda engancharse y finalmente convertirse adicto a ella. Los estudiantes no solo pueden prever lo que escucharon, sino también recitar y comprender mucho más rápido e incluso de una manera mejorada una vez que la escucha se establece mientras están intercambiando ideas para progresar y anticipar una oración. Es un proceso sorprendente que requiere práctica debido al hecho de que aunque hay imágenes relacionadas con las palabras escuchadas, no todos procesan dicha información de la misma manera, estilo o con el mismo concepto
En el mundo de la escucha de hoy en día, hay muchas variables que deben considerarse para desarrollar la habilidad auditiva adecuada que debe compartirse en el ámbito de la escucha. La estructura, la sintaxis, la coherencia, el vocabulario y otras habilidades son solo parte de los ingredientes que se debe utilizar para el correcto aprendizaje del idioma inglés. Es el oyente el que tiene que emplear el tipo correcto de técnicas para que la comprensión pueda engancharse y finalmente convertirse adicto a ella. Los estudiantes no solo pueden prever lo que escucharon, sino también recitar y comprender mucho más rápido e incluso de una manera mejorada una vez que la escucha se establece mientras están intercambiando ideas para progresar y anticipar una oración. Es un proceso sorprendente que requiere práctica debido al hecho de que aunque hay imágenes relacionadas con las palabras escuchadas, no todos procesan dicha información de la misma manera, estilo o con el mismo concepto
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING, COMPREHENSION, SKILLS