Habilidades linguisticas y procesos metodológicos en el aprendizaje del idioma francés en la carrera de gestión empresarial internacional de la universidad católica de santiago de guayaquil en el 2012
No hay miniatura disponible
Fecha
2013
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad De Guayaquil: Facultad de Filosofia, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Este trabajo tiene como propósito ayudar a los profesores de francés a
tener una guía alternativa que facilite el trabajo con el soporte de una
herramienta tecnológica que se encuentra a nuestro servicio “internet” y
el empleo de otra técnica que es aprender de los errores. Esto surge
porque los estudiantes no se sienten motivados en el aprendizaje de la
gramática, punto importante para desarrollar las competencias en los
idiomas y por consiguiente vemos un resultado no muy satisfactorio en
las evaluaciones. Esto será investigado y justificado en una población de
cien alumnos de la Carrera de Gestión Empresarial Internacional de la
Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Católica de Santiago
de Guayaquil. Considero importante el tema porque necesitamos una
alternativa en los procesos metodológicos que estamos utilizando y esto
sobre todo va a favorecer a los estudiantes. La propuesta es “Habilidades
lingüísticas y procesos metodológicos en el aprendizaje del Idioma
Francés en la carrera de Gestión Empresarial Internacional de la
Universidad Católica de Santiago de Guayaquil. De este trabajo se
beneficiarán los profesores, los estudiantes y la carrera de Gestión
Empresarial Internacional.
This research paper is to help French’s teachers to have an alternative guide to facilitate the work supported by a technological tool which is “internet" and the use of another technique that is learning by mistakes. This arises is because the students are not motivated to learn grammar, an important point to develop the skills in language and therefore we see not very satisfactory outcome evaluations. This will be investigated and justified in a population of one hundred and fifty students of the School of International Business Management, Economics’ faculty, Catholic University of Santiago of Guayaquil. I consider the issue important because we need an alternative in the methodological processes we are using and this will especially benefit to the students. The proposal is "Language skills and methodological processes in learning the French Language in International Business Management career at the Catholic University of Santiago of Guayaquil”. This work will benefit teachers, students and the career of International Business Management.
This research paper is to help French’s teachers to have an alternative guide to facilitate the work supported by a technological tool which is “internet" and the use of another technique that is learning by mistakes. This arises is because the students are not motivated to learn grammar, an important point to develop the skills in language and therefore we see not very satisfactory outcome evaluations. This will be investigated and justified in a population of one hundred and fifty students of the School of International Business Management, Economics’ faculty, Catholic University of Santiago of Guayaquil. I consider the issue important because we need an alternative in the methodological processes we are using and this will especially benefit to the students. The proposal is "Language skills and methodological processes in learning the French Language in International Business Management career at the Catholic University of Santiago of Guayaquil”. This work will benefit teachers, students and the career of International Business Management.
Descripción
PDF
Palabras clave
HABILIDADES LINGUISTICAS, PROCESOS METODOLOGICOS