Incidence of intensive reading in the reading comprehension

Cargando...
Miniatura
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research was created to contribute to the solution of the problem of ninth year of Basic General Education students, in which a deficiency in the intensive reading in the reading comprehension has been detected at “Provincia de Chimborazo High School”. The purpose of this research is to create a material with some activities considering the learning style of each student such as social, visual and individual. Empirical techniques were used to complete this research as a survey, a learning style test and an interview. These techniques were applied to the sample studied in this academic institution, based on the results of this investigation, it was concluded that the creation of a personalized system of intensive reading activities helps to improve their English level to A1.2. Concluding that the task of teaching requires the teacher to have the appropriate training and pedagogical training, with this material teacher will help students to get a better comprehension in intensive reading
Esta investigación fue creada para contribuir a la solución del problema del noveno año de los estudiantes de Educación Básica General, en el cual se detectó una deficiencia en la lectura intensiva en la comprensión lectora en el colegio "Provincia de Chimborazo". El propósito de esta investigación es crear un material con algunas actividades considerando el estilo de aprendizaje de cada estudiante, como social, visual e individual. Se utilizaron técnicas empíricas para completar esta investigación como una encuesta, una prueba de estilo de aprendizaje y una entrevista. Estas técnicas se aplicaron a la muestra estudiada en esta institución académica, en base a los resultados de esta investigación, se concluyó que la creación de un sistema personalizado de actividades intensivas de lectura ayuda a mejorar su nivel de inglés a A1.2. Concluyendo que la tarea de enseñar requiere que el maestro tenga la capacitación apropiada y la capacitación pedagógica, con este maestro material ayudará a los estudiantes a obtener una mejor comprensión en lectura intensiva.
Descripción
PDF
Palabras clave
READING COMPREHENSION, INTENSIVE READING, PERSONALIZED READING
Citación