Los recursos tecnológicos para el aprendizaje de los estudiantes de octavo año en la asignatura de Estudios Sociales.
Archivos
Fecha
2018
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
En el presente proyecto se investigó sobre los recursos tecnológicos para el aprendizaje de los estudiantes de octavo año en la asignatura de Estudios Sociales en el colegio Ana Paredes de Alfaro en la cual se utilizó una metodología mixta para la recolección de datos y la entrevista a las autoridades. Es por esto que se establece como objetivo de la investigación potenciar el proceso de enseñanza-aprendizaje en los estudiantes, haciendo uso de los recursos tecnológicos, a través de actividades teóricas y prácticas, para enriquecer el proceso educativo. Después del análisis de información recolectada se llega a la conclusión de que los estudiantes muestran un mejor desempeño y motivación dentro de las aulas de clases cuando trabajan con un recurso digital porque es más fácil el entender para los estudiantes y captar los conocimientos impartidos por el docente y a su vez creándose un ambiente interactivo donde se intercambien experiencias creando consigo un aprendizaje significativo. Los EBook son herramienta de aprendizaje que facilita tanto el labor del docente y ayuden a conocer y aprender de manera más dinámica y factible las contenidos relacionados con la materia reflejándose en los estudiantes una mejora académica.
In this project we investigated the technological resources for the learning of eighth-year students in the subject of Social Studies in the school Ana Paredes de Alfaro in which a mixed methodology was used for data collection and interviewing authorities. That is why the objective of the research is to strengthen the teaching-learning process in students, making use of technological resources, through theoretical and practical activities, to enrich the educational process. After the analysis of information collected, it is concluded that students show better performance and motivation within classrooms when working with a digital resource because it is easier to understand for students and capture the knowledge imparted by the teacher. And in turn creating an interactive environment where experiences are exchanged, creating meaningful learning. E-books are a learning tool that facilitates both the work of the teacher and help to learn and learn in a more dynamic and feasible content related to the subject reflected in the students an academic improvement.
In this project we investigated the technological resources for the learning of eighth-year students in the subject of Social Studies in the school Ana Paredes de Alfaro in which a mixed methodology was used for data collection and interviewing authorities. That is why the objective of the research is to strengthen the teaching-learning process in students, making use of technological resources, through theoretical and practical activities, to enrich the educational process. After the analysis of information collected, it is concluded that students show better performance and motivation within classrooms when working with a digital resource because it is easier to understand for students and capture the knowledge imparted by the teacher. And in turn creating an interactive environment where experiences are exchanged, creating meaningful learning. E-books are a learning tool that facilitates both the work of the teacher and help to learn and learn in a more dynamic and feasible content related to the subject reflected in the students an academic improvement.
Descripción
PDF
Palabras clave
APRENDIZAJE, RECURSOS TECNOLÓGICOS, EBOOK