Estrategias metodológicas activas para la interpretación de textos de estudiantes en la asignatura de lengua y literatura.
Fecha
2019
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
El presente proyecto educativo presenta un forma innovadora de
enseñanza y aprendizaje acerca de los contenidos expuestos en los
textos de lengua y literatura mediante estrategias que conlleven a la
mejoría del desempeño académico del estudiante, mediante este trabajo
de investigación se evidencia los diferentes procesos de cognición sobre
la lectura y las aportaciones de diferentes teorías e investigación científica
acerca de la interpretación textual de los estudiantes. Al mismo tiempo se
evidencia la participación del docente en su formación diaria para el
mejoramiento de nuevas estrategias innovadoras que apoyen a los
conocimientos previos en un medio digital e interactivo que permita
aumentar los aprendizajes beneficiando a la comunidad educativa en sí
The present educational project presents an innovative way of teaching and learning about the contents exposed in the texts of language and literature by means of strategies that lead to the improvement of the academic performance of the student; through this research work the different cognition processes are demonstrated. the reading and the contributions of different theories and scientific research about the textual interpretation of the students. At the same time, the participation of the teacher in their daily training is evidenced for the improvement of new innovative strategies that support the previous knowledge in a digital and interactive medium that allows increasing the learning, benefiting the educational community itself
The present educational project presents an innovative way of teaching and learning about the contents exposed in the texts of language and literature by means of strategies that lead to the improvement of the academic performance of the student; through this research work the different cognition processes are demonstrated. the reading and the contributions of different theories and scientific research about the textual interpretation of the students. At the same time, the participation of the teacher in their daily training is evidenced for the improvement of new innovative strategies that support the previous knowledge in a digital and interactive medium that allows increasing the learning, benefiting the educational community itself
Descripción
PDF
Palabras clave
ESTRATEGIAS METODOLOGICAS, PROCESOS COGNITIVOS, APRENDIZAJE
Citación
APA