Techniques to develop the speaking skill in english learning

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research was developed in the Canton Guayaquil Mercedes Moreno Irigoyen school, aimed at students of the eighth year of basic education in developing the ability to "Speaking" of English. This research lasted approximately three months of fieldwork and half months of preparation and tabulation of results. The actors involved in this research area English teachers and students of the eighth year of basic educational institution in question. Innovative development of oral communication in learning English as a second language Technical foster the development of the ability to "Speaking" in students basic eighth. To establish the needs based on the reality of the school, surveys and a rubric applied in accordance with current regulations on the curriculum guidelines required by the education ministry and the CEFR. These existing regulations require education to meet the standards established by the national education authority. For this purpose and with the results of this research, we believe it necessary to implement new methodological techniques that prevail the student as the center of the equation, where they are the main creators of their own knowledge. Delas the most relevant findings from the research is the need to update their methodology and techniques, and the willingness of teachers to implement these
Esta investigación se desarrolló en el colegio Canton Guayaquil Mercedes Moreno Irigoyen, dirigido a estudiantes de octavo año de educación básica en el desarrollo de la capacidad de "hablar" del inglés. Esta investigación duró aproximadamente tres meses de trabajo de campo y medio mes de preparación y tabulación de los resultados. Los actores involucrados en esta área de investigación son profesores de inglés y estudiantes de octavo año de la institución educativa básica en cuestión. Desarrollo innovador de la comunicación oral en el aprendizaje de inglés como segundo idioma. Técnicas que fomentan el desarrollo de la capacidad de "hablar" en estudiantes de octavo básico. Para establecer las necesidades basadas en la realidad de la escuela, encuestas y una rúbrica aplicada de acuerdo con las regulaciones actuales sobre las pautas curriculares requeridas por el ministerio de educación y el MCER. Estas regulaciones existentes requieren que la educación cumpla con los estándares establecidos por la autoridad nacional de educación. Para este propósito y con los resultados de esta investigación, creemos que es necesario implementar nuevas técnicas metodológicas que prevalezcan al estudiante como el centro de la ecuación, donde son los principales creadores de su propio conocimiento. Delas los hallazgos más relevantes de la investigación es la necesidad de actualizar su metodología y técnicas, y la disposición de los maestros para implementarlas
Descripción
PDF
Palabras clave
TECHNICS, ENGLISH AS LANGUAGE
Citación