La ortografía y su incidencia en la producción escrita
No hay miniatura disponible
Fecha
2020
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad de Filosofía, Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
El tema es "La Ortografía y su incidencia en la producción escrita”.
Propuesta: Guía didáctica de normas ortográficas para mejorar la
escritura de los estudiantes de séptimo año de la Escuela Fiscal “Violeta
Abad Franco”. Se realizó un estudio pedagógico al visitar la escuela,
donde fue posible observar y utilizar métodos para diagnosticar un
problema existente debido a la falta estrategias adecuadas para enseñar
Ortografía. Se realiza un estudio para la investigación educativa con una
entrevista con el director y una encuesta a docentes y estudiantes de la
institución educativa. El proyecto educativo busca ser una herramienta
útil para disminuir los índices de falencia al escribir y así mejorar el
aprendizaje. Este estudio hace una contribución importante a la
educación, debido a que mejorará la calidad de la educación. Se esperan
resultados positivos para alcanzar un aprendizaje significativo y a su vez
mejorar el rendimiento académico de los estudiantes.
The theme is "Spelling and its impact on written production." Proposal: Teaching guide of spelling rules to improve the writing of seventh-year students of the Fiscal School "Violeta Abad Franco". A pedagogical study was conducted when visiting the school, where it was possible to observe and use methods to diagnose an existing problem due to the lack of adequate strategies to teach Spelling A study for educational research is conducted with an interview with the principal and a survey of teachers and students of the educational institution. The educational project seeks to be a useful tool to reduce the rates of failure to write and thus improve learning. This study makes an important contribution to education because it will improve the quality of education. Positive results are expected to achieve learning significant and in turn, improve the academic performance of students.
The theme is "Spelling and its impact on written production." Proposal: Teaching guide of spelling rules to improve the writing of seventh-year students of the Fiscal School "Violeta Abad Franco". A pedagogical study was conducted when visiting the school, where it was possible to observe and use methods to diagnose an existing problem due to the lack of adequate strategies to teach Spelling A study for educational research is conducted with an interview with the principal and a survey of teachers and students of the educational institution. The educational project seeks to be a useful tool to reduce the rates of failure to write and thus improve learning. This study makes an important contribution to education because it will improve the quality of education. Positive results are expected to achieve learning significant and in turn, improve the academic performance of students.
Descripción
PDF
Palabras clave
ORTOGRAFÍA, PRODUCCIÓN ESCRITA, ESTRATEGIAS DIDACTICAS