The impact of video clips on the development of the listening skill

No hay miniatura disponible
Fecha
2021-03-23
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The research work aims to determine the incidence of video clips for the improvement of listening skills in English language as a second language. This is done using a mixed methodology by which it is analysed: First, the student’s point of view with the application of a survey in which they mention that the teaching process should be progressive and according to the issues raised by agreeing to the use of science fiction video clips to retain their attention. Second, by means of an interview the opinion of the teacher is analyzed which indicates that time is the factor that forces him to develop maximum three listening activities monthly. Finally, the researchers check the situation with an observation sheet demonstrating the deficiencies of the students and the lack of motivation in the proposed activities. The video clips are a new tool that encourages students to participate in the learning process and gives way to other researchers to infer in their possibilities and their application.
El trabajo de investigación tiene como objetivo determinar la incidencia de los videoclips para la mejora de destrezas auditivas en el idioma inglés como segunda lengua. Para ello se utiliza una metodología mixta por la cual se analiza: Primero, el punto de vista del estudiante con la aplicación de una encuesta en la que mencionan que el proceso de enseñanza debería ser progresivo y acorde a los temas planteados acordando el uso de video clips de ciencia ficción para retener su atención. Segundo, por medio de una entrevista se analiza la opinión del docente el cual indica que el tiempo es el factor que lo obliga a desarrollar máximo tres actividades auditivas. Por último, las investigadoras comprueban la situación áulica con una ficha de observación que demuestra las deficiencias del alumnado y la falta de motivación en las actividades propuestas. Los videoclips son una nueva herramienta que incita a los alumnos a participar en el proceso de aprendizaje y da paso a otros investigadores a inferir en sus posibilidades y su aplicación
Descripción
PDF
Palabras clave
VIDEO CLIPS, LISTENING SKILLS, MOTIVATION
Citación
APA