Las herramientas informáticas de edición en la formación de los estudiantes del sexto semestre de la carrera de Comunicación Social Sección nocturna de FACSO
No hay miniatura disponible
Fecha
2016-01-19
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Comunicación Social
Resumen
La presente investigación se enmarca dentro del tema: Las herramientas informáticas de edición en la formación de los estudiantes del sexto semestre de la carrera de comunicación social (sección nocturna) de FACSO. Se estructura en seis capítulos en los cuales se hace un recorrido histórico, epistemológico y sociológico donde se identifica la necesidad de poseer el conocimiento y las destrezas sobre los programas de edición para el óptimo ejercicio profesional en el entorno comunicacional. La metodología a utilizar esta dada a través de un diseño cuantitativo con un alcance explicativo y descriptivo donde se aplicarán los métodos: histórico y lógico, análisis y síntesis, inductivo y deductivo con las técnicas de la observación, la encuesta y la entrevista. En lo referente a la población se abarca todo el grupo humano que comprende el sexto semestre, sección nocturna, de la carrera de Comunicación Social quienes recibirán directa e indirectamente los beneficios de este estudio; finalmente la muestra la conforma el treinta tres por ciento de la población por lo que se puede afirmar que es representativa. Los instrumentos de investigación utilizados fueron la observación, el cuestionario y la entrevista. La propuesta es diseñar un plan estratégico de comunicación que favorezca el aprendizaje y dominio de las herramientas informáticas de edición mediante la realización de talleres prácticos con los estudiantes.
This research is part of the topic: Computer management tools in the formation of the sixth semester student’s career social media (section night) of FACSO. It is divided into six chapters in which a historical, epistemological and sociological tour where the need to possess the knowledge and skills of editing programs for optimal practice in the communications environment is identified. The methodology used is given through a design with an explanatory quantitative and deductive range where the methods are applied: historical and logical analysis and synthesis, inductive and deductive with the techniques of observation, survey and interview. With regard to the whole human population group comprising the sixth semester, night section of the Communication major who receives benefits directly and indirectly from this study covers; finally sample conforms thirty three percent of the population so they can claim to be representative. The research instruments used were observation, questionnaire and interview. The proposal is to design a strategic communication plan that is conducive to learning and mastering the editing tools by conducting workshops with students.
This research is part of the topic: Computer management tools in the formation of the sixth semester student’s career social media (section night) of FACSO. It is divided into six chapters in which a historical, epistemological and sociological tour where the need to possess the knowledge and skills of editing programs for optimal practice in the communications environment is identified. The methodology used is given through a design with an explanatory quantitative and deductive range where the methods are applied: historical and logical analysis and synthesis, inductive and deductive with the techniques of observation, survey and interview. With regard to the whole human population group comprising the sixth semester, night section of the Communication major who receives benefits directly and indirectly from this study covers; finally sample conforms thirty three percent of the population so they can claim to be representative. The research instruments used were observation, questionnaire and interview. The proposal is to design a strategic communication plan that is conducive to learning and mastering the editing tools by conducting workshops with students.
Descripción
Palabras clave
HERRAMIENTA, INFORMATICA, EDICION, COMUNICACION