Influence of gamification in the oral expression development of 8th grade students of 28 de Mayo High School period 2017-2018

Fecha
2018
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The purpose of this research was to analyze and determine the influence of new didactical approaches such as Gamification in the development of oral expression skills from 8th grade “A” students of Veintiocho de mayo High school. A field research with methods such as analysis-synthesis, inductive-deductive, logical- historical, systemic-structural-functional and empirical techniques such as observation, interview and survey were fulfilled to determine the theoretical value of each variable and also deficiencies in oral expression skills and its causes. Gamification was identified as the use of game mechanics into non educative contexts and also a suitable didactic tool to work on the deficiencies in oral expression pointed in the research. It also demonstrated how Gamification could be applied in classrooms with lack of technological resources, in an analogous process with boards, tokens and instructives. As a proposal, an interactive system of activities based on Gamification was designed in order to improve the oral expression development of students from 8th grade of 28 de mayo High school.
El propósito de esta investigación fue analizar y determinar la influencia de nuevos aproximamientos didácticos como la Gamificación en el desarrollo de las habilidades de expresión oral de los estudiantes de 8vo grado “A” del colegio Veintiocho de Mayo. Una investigación de campo con métodos como análisis- síntesis, inductivo-deductivo, lógico-histórico, sistémico-estructural-funcional y técnicas empíricas como la observación , entrevista y un cuestionario fueron llevados a cabo para determinar el valor teórico de cada variable y las deficiencias en las habilidades de expresión oral y sus causas. La Gamificación fue identificada como el uso de mecánicas de juego en contextos no educativos y también como una herramienta didáctica adecuada para trabajar en las deficiencias en la expresión oral señaladas en la investigación. También demostró como la Gamificación puede ser aplicada en clases con falta de recursos tecnológicos, en procesos análogos con tableros, fichas e instructivos. Como propuesta, un sistema interactivo de actividades basado en Gamificación fue diseñado para mejorar el desarrollo de la expresión oral de los estudiantes de 8vo grado del colegio 28 de mayo.
Descripción
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Palabras clave
GAMIFICATION, ORAL EXPRESSION, SYSTEM OF ACTIVITIES
Citación