Evaluación organizacional de Hostal Costa Brava previo a la acreditación de hotel.
Fecha
2014-06-12
Autores
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Ingeniería Industrial. Carrera de Ingeniería Industrial.
Resumen
La evaluación organizacional de Hostal Costa Brava previo a la obtención
de la categoría Hotel tiene como objetivo principal el implantar un nuevo
sistema administrativo, que permita diagnosticar el área administrativa
determinar las técnicas de capacitación y analizar los índices de calidad
en el sistema de recepción de huéspedes. Las herramientas de análisis
que se utilizarán son la cadena de valor de Porter que permite tener una
visión interna de cómo se desarrollan las actividades , la matriz FODA
determina la situación actual para formular los objetivos y políticas que se
deben aplicar, la matriz EFI permite realizar una auditoría interna de
administración estratégica, la matriz EFE permite la evaluación de los
factores externos que afectan a las organización, el análisis PEST es de
gran utilidad para comprender el crecimiento o declive del mercado
hotelero, las cinco fuerzas de Porter es un modelo estratégico que
permite analizar las empresas en términos de rentabilidad, el diagrama de
Ishikawa refleja la relación entre una característica de calidad y los
factores que posiblemente contribuyen a que exista y el diagrama de
Pareto que permite detectar los problemas que tienen más relevancia con
el fin de resolverlos. Para obtener la acreditación de Hotel Residencia una
estrella los propietarios de Hostal Costa Brava, deberán realizar la
inversión de $104.621,63 dólares con una tasa interna de retorno del
20,83% en un cronograma de seis etapas que requiere una organización
lineal funcional, capacitación basada en las Normas Técnicas
Ecuatorianas para el sector turístico, aplicación de encuestas de
satisfacción al cliente, la apertura de una cafetería y la mejora en el
servicio interno de lavandería que evitara los retrasos innecesarios en los
procesos internos, la implementación tendrá una duración de 62 días.
Obtener la acreditación a Hotel Costa Brava le permite tener una ventaja
competitiva sobre los demás prestadores de servicios turísticos.
Organizational assessment of Hostal Costa Brava prior to obtaining Category Hotel's main objective is the implementation of a new administrative system that can diagnose the administrative area determine training techniques and analyze the quality indices system in the guest reception. Analysis tools to be used are the Porter value chain that allows a insight into how activities develop, the SWOT matrix determines the situation to formulate the objectives and policies be applied, the IFE Matrix allows an internal audit strategic management, the EFE matrix allows the evaluation of External factors affecting the organization, is PEST useful for understanding market growth or decline hotel, Porter's five forces model is a strategic to analyze the companies in terms of profitability, the diagram Ishikawa reflects the relationship between a quality feature and factors that may contribute to the existence and diagram Pareto to detect problems that are more relevant to In order to solve them. For the accreditation of Hotel Residencia one owners star Hostal Costa Brava, shall perform $ $ 104,621.63 investment with an internal rate of return 20.83% on a schedule of six stages that requires organization linear functional, training based on the Technical Standards Ecuadorian for the tourism sector, implementation of surveys customer satisfaction, opening a café and improved internal laundry facilities avoid unnecessary delays internal processes, the implementation will run for 62 days. Obtain accreditation to Hotel Costa Brava allows you to have an advantage competitive over other tourist services.
Organizational assessment of Hostal Costa Brava prior to obtaining Category Hotel's main objective is the implementation of a new administrative system that can diagnose the administrative area determine training techniques and analyze the quality indices system in the guest reception. Analysis tools to be used are the Porter value chain that allows a insight into how activities develop, the SWOT matrix determines the situation to formulate the objectives and policies be applied, the IFE Matrix allows an internal audit strategic management, the EFE matrix allows the evaluation of External factors affecting the organization, is PEST useful for understanding market growth or decline hotel, Porter's five forces model is a strategic to analyze the companies in terms of profitability, the diagram Ishikawa reflects the relationship between a quality feature and factors that may contribute to the existence and diagram Pareto to detect problems that are more relevant to In order to solve them. For the accreditation of Hotel Residencia one owners star Hostal Costa Brava, shall perform $ $ 104,621.63 investment with an internal rate of return 20.83% on a schedule of six stages that requires organization linear functional, training based on the Technical Standards Ecuadorian for the tourism sector, implementation of surveys customer satisfaction, opening a café and improved internal laundry facilities avoid unnecessary delays internal processes, the implementation will run for 62 days. Obtain accreditation to Hotel Costa Brava allows you to have an advantage competitive over other tourist services.
Descripción
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Palabras clave
SISTEMAS ORGANIZACIONALES, SERVICIO DE HOTELERÍA, ACTIVIDAD TURÍSTICA, CALIDAD DE SERVICIO