How the use of pedagogical resources influences the teaching-learning process of the english language.

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Learning English is an important advantage for people nowadays, mainly because it is considered the dominant language. The influence of English worldwide has been crucial because it is used in business activities, education, technology, and science, so having a good competence in speaking or writing skills gives people more opportunities in life. Technology is another key factor as it encourages students’ participation and has probe to facilitate this skill acquisition. This current work has as objective to establish the influence of pedagogical resources on the teaching-learning process in the writing skill of Eighth-grade EGB students at Unidad Educativa América, school year 2021 – 2022. Itwas considered important to identify the main theories that support pedagogical resourcesand the writing skill in English, describe the difficulties that students from Eighth-grade have in the writing skill, and propose the design of a Web repository containing pedagogical materials to help students improve their writing skill in English language. This work applied the inductive and deductive methods, and the qualitative and quantitative approach. The population considered included 38 students from two differentparallels, 2 teachers and the English Coordinator The research tools selected were the observation, the interview, the survey and the test, which were administered to obtain information for further analysis that allowed to conclude that the use of pedagogical resources influence the teaching-learning process in the writing skill in an important way.
El aprendizaje del idioma inglés es una ventaja importante para las personas hoy en día porque es el idioma dominante. Tener un buen dominio en las destrezas del habla o escritura en este idioma brinda a las personas más oportunidades en la vida. La tecnología es otro factor clave para el proceso de enseñanza y aprendizaje, pues facilita la adquisición de la habilidad de escribir. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo establecer la influencia de los recursos pedagógicos en el proceso de enseñanza aprendizaje en la destreza de escritura de los estudiantes de Octavo grado de EGB de la Unidad Educativa América. Para ello se consideró importante identificar las principales teorías que sustentan los recursos pedagógicos y la habilidad de escritura en idioma inglés, describir las dificultades que tienen los estudiantes en la habilidad de escribir y proponer el diseño de un repositorio web que contenga materiales pedagógicos para ayudar a los estudiantes a mejorar esta habilidad. Este trabajo aplicó los métodos inductivo y deductivo, y un enfoque cualitativo y cuantitativo. La población considerada incluyó 38 estudiantes de dos paralelos distintos, 2 profesores y el Coordinador de Inglés. Las herramientas de investigación seleccionadas fueron la observación, la entrevista, la encuesta y el test, las cuales se aplicaron para obtener información necesaria que fue analizada y permitió concluir que el uso de recursos pedagógicos influye en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la habilidad de escribir de manera importante.
Descripción
PDF
Palabras clave
EDUCATIONAL RESOURCES, TEACHING PROCESS, SKILLS DEVELOPMENT, FOREIGN LANGUAGE
Citación