La influencia de la estética corporal como elemento de comunicación visual en las interacciones de la población de 20 y 25 años del sector la Alborada.
Fecha
2017-03
Autores
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Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
Esta investigación científica tiene como ecuánime principal las investigaciones
indagando temas referentes a la estética corporal que se mantiene como
antecedente, Tema de investigación: La influencia de la estética corporal como
elemento de comunicación visual en las interacciones de la población de 20 y
25 años del sector alborada. Después la justificación oportuna del tema
abordado, considerando los estudios respectivos a utilizar.
Problema de investigación: ¿Cómo influye la estética corporal en la capacidad
de comunicación visual en las interacciones de la población de 20 y 25 años en
el sector alborada de la ciudad de Guayaquil, Objetivo General: Analizar la
hegemonía de la estética corporal, como fenomeno de comunicación visual
determinando su influencia de la estética corporal como elemento de
comunicación visual en las interacciones de la población de 20 y 25 años del
sector Alborada. Hipótesis: La estética corporal en la comunicación afecta el
mensaje generando dificultades en el nivel de interpretación, el entorno, el
estereotipo de género de los jóvenes de 20 a 25 años de la Alborada.
Las variables abordadas en el marco teórico: Estereotipo de género y estética
corporal. Diseño de Investigación No Experimental-Transeccional. Tipo
Descriptiva. Metodología: fenomenología.
La comprobación de la hipótesis y con el estudio de los resultados se efectúa la
propuesta la cual comprende que las personas tengan iniciativa, control y
análisis en el mensaje aunque este medio tenga un canal influyente en el
mercado.
The main goal of this scientific research is the investigation itself, inquiring topics related to body aesthetics as background. Topic of research: the influence of the body aesthetics as tool of visual communication in the interaction of population between 20 and 25 years old of the sector “alborada”. Thereafter due justification of this topic, considering the respective studies to be used. Research problem: How do body aesthetics influence the capability of visual communication in the interaction of population between 20 and 25 years old of the sector “alborada”? General objetive: Analyze the hegemony of the body aesthetic, as visual communication phenomenon defining its influence as tool in the interaction of the population between 20 and 25 years old of the sector "alborada". Hypothesis: Body aesthetics, in communication, affects the message generating difficulties at the level of interpretation, the environment and gender stereotype in young people between 20 and 25 years old of the sector "alborada". The variables used in the theorical framework: Gender stereotype and body aesthetics. Non Experimental-Transactional research design. Descriptive type. Methodology: Phenomenology. The verification of the hypothesis and with the study of the results is carried out the proposal which understands that people have initiative, control and analyze the message althought this resource has an influencial channel in the market.
The main goal of this scientific research is the investigation itself, inquiring topics related to body aesthetics as background. Topic of research: the influence of the body aesthetics as tool of visual communication in the interaction of population between 20 and 25 years old of the sector “alborada”. Thereafter due justification of this topic, considering the respective studies to be used. Research problem: How do body aesthetics influence the capability of visual communication in the interaction of population between 20 and 25 years old of the sector “alborada”? General objetive: Analyze the hegemony of the body aesthetic, as visual communication phenomenon defining its influence as tool in the interaction of the population between 20 and 25 years old of the sector "alborada". Hypothesis: Body aesthetics, in communication, affects the message generating difficulties at the level of interpretation, the environment and gender stereotype in young people between 20 and 25 years old of the sector "alborada". The variables used in the theorical framework: Gender stereotype and body aesthetics. Non Experimental-Transactional research design. Descriptive type. Methodology: Phenomenology. The verification of the hypothesis and with the study of the results is carried out the proposal which understands that people have initiative, control and analyze the message althought this resource has an influencial channel in the market.
Descripción
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Palabras clave
COMUNICACIÓN, ESTÉTICA CORPORAL, INTERACCIÓN DE EMISOR Y RECEPTOR, ANÁLISIS DE DE MASAS EN COMUNICACIÓN, COMUNICACIÓN DE MASAS, MENSAJES, ENTORNO, CONTEXTO
Citación
APA