Estudio sobre la difusión de la Esclerosis Múltiple y sus actividades cotidianas en pacientes con problemas neurológicos
Fecha
2017-03
Autores
Título de la revista
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Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, facultad de Comunicación Social
Resumen
El trabajo de investigación se basó en un ―Estudio sobre la difusión de la
esclerosis múltiple y sus actividades cotidianas en pacientes con problemas
neurológicos‖ y ―Elaboración de una campaña publicitaria y comunicacional
sobre la esclerosis múltiple dirigido al público en general‖, el cual permitió
construir una campaña comunicacional y publicitaria, como el plan táctico
que aporta en el desarrollo, la planeación, gestión y estrategias, sean estas
a corto plazo, que reconocerá el logro de los objetivos, definiendo líneas de
acción, en áreas específicas de la organización y caracterización para el
diagnóstico de la motivación comunicativa, determinando los lineamientos
básicos que contribuyen al desarrollo de esta propuesta.
Esto sirvió como guía y orientación a los profesionales para que se
involucren y que ofrezcan una red de servicios de calidad a nivel nacional a
personas de padecen de esclerosis múltiple y otras patologías afines,
además de invertir en la ayuda de buscar una cura, se espera que esta
propuesta, pueda satisfacer las necesidades humanas vitales y al mismo
tiempo generen conciencia en el público general.
The research work is based on a "study on the diffusion of Multiple sclerosis and daily activities in patients with neurological problems" and "Elaboration of an advertising and communications campaign aimed at the public in general Multiple Sclerosis". Which will enable to build communication and advertising, campaigning as the tactical plan that brings in the development, planning, management and strategies, whether in the short term, which will allow the achievement of the objectives, defining lines of action, in specific areas of the Organization and characterization for the diagnosis of the communicative motivation, determining the basic guidelines that contribute to the development of this proposal. This will serve as guidance to professionals that engage and provide a network of quality services to national people of suffer from Multiple Sclerosis, and other related illnesses, in addition to investing in helping seek a cure, it is expected that this proposal, to satisfy vital human needs and simultaneously generate awareness in the general public.
The research work is based on a "study on the diffusion of Multiple sclerosis and daily activities in patients with neurological problems" and "Elaboration of an advertising and communications campaign aimed at the public in general Multiple Sclerosis". Which will enable to build communication and advertising, campaigning as the tactical plan that brings in the development, planning, management and strategies, whether in the short term, which will allow the achievement of the objectives, defining lines of action, in specific areas of the Organization and characterization for the diagnosis of the communicative motivation, determining the basic guidelines that contribute to the development of this proposal. This will serve as guidance to professionals that engage and provide a network of quality services to national people of suffer from Multiple Sclerosis, and other related illnesses, in addition to investing in helping seek a cure, it is expected that this proposal, to satisfy vital human needs and simultaneously generate awareness in the general public.
Descripción
pdf
Palabras clave
ESTRATEGIAS, CAMPAÑA, CALIDAD, PATOLOGÍA, COMUNICACIÓN
Citación
apa