ANÁLISIS DE APPS DEPORTIVAS PARA DISPOSITIVOS MÓVILES COMO ELEMENTO DE INTERACCIÓN COMUNICACIONAL EN LA FACULTAD DE COMUNICACIÓN SOCIAL DE LA UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL EN 2017
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Fecha
2017-10
Autores
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Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
Problema: ¿Cuáles son las Apps deportivas para dispositivos móviles se han
convertido en un elemento de interacción comunicacional en la Facultad de
Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil en el 2017? Objetivo:
estudiar el uso de las Apps deportivas en dispositivos móviles como elemento de
interacción comunicacional en la Facultad de Comunicación Social de la
Universidad de Guayaquil en el 2017. Hipótesis: las aplicaciones para
dispositivos móviles son un elemento de interacción comunicacional recíproca y
generador de contenidos periodísticos que utilizan los jóvenes de la Facultad de
Comunicación Social. Variables: interacción Comunicacional y Contenidos
Periodísticos. Tipo: descriptivo, Diseño: no experimental-transaccional.
Metodología: estructuralista. Técnicas de investigación: ocho. Muestra: no
Probabilista - intencional Hipótesis: comprobada. Propuesta: El diseño de un
observatorio de medios de Apps deportivas para dispositivos móviles, mediante
el cual se fortalezca el pensamiento crítico de los usuarios de esta herramienta
tecnológica principalmente de la Facultad de Comunicación Social.
The problem is what are the sports apps for mobile devices have become an element of communication interaction in the Facultad de Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil en 2017? The objective is to study the use of sports app on mobile devices as an element of communication interaction in the Faculty of Social Communication of the University of Guayaquil in 2017. The hypothesis is applications for mobile devices are an element of interaction and reciprocal communication and content generator Journalists that use the youth of the Faculty of Social Communication. Variables are Communication Interaction and Journalistic Contents. The type: descriptive. Design: non-experimentaltransactional. Methodology is structuralist. It was used 8 research techniques. Sample: not intentional Probabilistic. Hypothesis is proven. The proposal: The design of a media observatory of Sports Apps for mobile devices, which will strengthen the critical thinking of the users of this technological tool mainly of the Faculty of Social Communication.
The problem is what are the sports apps for mobile devices have become an element of communication interaction in the Facultad de Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil en 2017? The objective is to study the use of sports app on mobile devices as an element of communication interaction in the Faculty of Social Communication of the University of Guayaquil in 2017. The hypothesis is applications for mobile devices are an element of interaction and reciprocal communication and content generator Journalists that use the youth of the Faculty of Social Communication. Variables are Communication Interaction and Journalistic Contents. The type: descriptive. Design: non-experimentaltransactional. Methodology is structuralist. It was used 8 research techniques. Sample: not intentional Probabilistic. Hypothesis is proven. The proposal: The design of a media observatory of Sports Apps for mobile devices, which will strengthen the critical thinking of the users of this technological tool mainly of the Faculty of Social Communication.
Descripción
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Palabras clave
COMUNICACIÓN, TECNOLOGÍA, INTERACCIÓN COMUNICACIONAL, DISPOSITIVOS MÓVILES, TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN
Citación
APA