Análisis de recepción de los géneros interpretativos y su incidencia comunicacional en los alumnos de bachillerato de la Academia Naval Guayaquil por parte del club de periodismo de El Telégrafo, en el año 2017.
Fecha
2017-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
Problema: ¿cómo se analiza la recepción de los géneros interpretativos en los
alumnos de Bachillerato de la Academia Naval Guayaquil a partir de la incidencia
comunicacional del Club de Periodismo de El Telégrafo? Objetivo: identificar los
procesos en cuanto al análisis de recepción de los géneros interpretativos y su
incidencia comunicacional en los alumnos de bachillerato de la Academia Naval
Guayaquil, los mismos que son impartidos por el Club de Periodismo de El
Telégrafo en el año 2017. Hipótesis: el desinterés en temas de periodismo por
parte de los alumnos de Bachillerato de la Academia Naval Guayaquil, se ve
afectado por el no planteamiento de proyectos periodísticos eficaces dentro de la
institución. Variables: recepción comunicacional; incidencia del proceso
comunicacional. Diseño: no experimental transeccional. Tipo: descriptiva.
Metodología: hermenéutica. Técnicas: nueve técnicas aplicadas. Población: 357
estudiantes. Muestra: probabilística, 145 alumnos. Resultados: hipótesis
comprobada. Propuesta: fortalecimiento de los géneros interpretativos y revista
institucional.
The problem is: how is the reception of the interpretive genres at high school students of the Guayaquil Naval Academy, based on the communicational impact of the El Telégrafo Journalism Club? The objective is: to identify the processes regarding to the analysis of reception of the interpretive genres and their communication impact on the high school students of the Guayaquil Naval Academy, the same ones that are taught by the Journalism Club of El Telégrafo in 2017. The hypothesis is: The disinterest in journalism subjects by the Baccalaureate students of the Guayaquil Naval Academy is affected by the lack of effective journalistic projects with the institution. The variables are: communication reception; incidence of the communicational process. The design is: non-experimental transectional. Type is: descriptive. Methodology is: hermeneutics. Was confirmed, in the research it was used 9 techniques. Population is: 357 students. The statistics is: probabilistic, 145 students. The Results is: hypothesis. Proposal: strengthening of interpretive genres and institutional review.
The problem is: how is the reception of the interpretive genres at high school students of the Guayaquil Naval Academy, based on the communicational impact of the El Telégrafo Journalism Club? The objective is: to identify the processes regarding to the analysis of reception of the interpretive genres and their communication impact on the high school students of the Guayaquil Naval Academy, the same ones that are taught by the Journalism Club of El Telégrafo in 2017. The hypothesis is: The disinterest in journalism subjects by the Baccalaureate students of the Guayaquil Naval Academy is affected by the lack of effective journalistic projects with the institution. The variables are: communication reception; incidence of the communicational process. The design is: non-experimental transectional. Type is: descriptive. Methodology is: hermeneutics. Was confirmed, in the research it was used 9 techniques. Population is: 357 students. The statistics is: probabilistic, 145 students. The Results is: hypothesis. Proposal: strengthening of interpretive genres and institutional review.
Descripción
PDF
Palabras clave
COMUNICACIÓN, EDUCACIÓN, RECEPCIÓN, INCIDENCIA, ACADEMIA NAVAL GUAYAQUIL
Citación
APA