Incidence of the use of intonation in the development of the english oral production

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
This research project took place in the city of Guayaquil with the students of First Year Baccalaureate section “C” at “Dr. Francisco Huerta Rendón” High School, where was presented the educational problem in which the deficiency of oral production was observed in the students when they made activities using an incorrect intonation in the second language, and one of the causes is due to the lack of appropriate material related to intonation. In this investigation, was implemented a field and bibliographic research. This was explained in the theoretical framework which contains information about the variables studied. The methodological approach of this research is of mixed character, it can be said that it has a quantitative and qualitative approach. This is also descriptive, explanatory and purposeful research. The interview, the observation guide, and the survey were the instruments of investigation applied to the teacher and students to corroborate information about the deficiency that students have in oral expression. These results were showed in the survey performed to the students. For this reason, this proposal is important because the design of a Cd with its respective booklet with intonation activities will develop the oral expression of the students and it will improve their ability to use intonation effectively and fluently in English.
Este proyecto tomó lugar en la ciudad de Guayaquil con los estudiantes de Primer año de Bachillerato sección “C” del colegio “Dr. Francisco Huerta Rendón” donde fue presentado el problema educacional, en el cual la deficiencia de la producción oral fue observado en os estudiantes cuando ellos hacían actividades usando una incorrecta entonación en el segundo idioma, y una de las causas es debido a la falta de un material apropiado relacionado con la entonación. En esta investigación, fue implementada una investigación bibliográfica y de campo. Esto fue explicado en el marco teórico, el cual contiene información acerca de las variables estudiadas. El diseño metodológico de esta investigación es de carácter mixto, se puede decir que es cuantitativo y cualitativo. Esto es también una investigación descriptiva, explicativa y propositiva. La entrevista, la guía de observación y la encuesta fueron los instrumentos de investigación aplicados al docente y a los estudiantes para corroborar información acerca de la deficiencia que los estudiantes tienen en la expresión oral. Esos resultados fueron mostrados en la encuesta realizada a los estudiantes. Por esta razón, esta propuesta es importante porque el diseño de un Cd con su respectivo folleto con actividades de entonación desarrollará la expresión oral de los estudiantes y esto mejorará su habilidad para usar la entonación de una manera fluida y efectiva en inglés
Descripción
PDF
Palabras clave
INTONATION, ORAL PRODUCTION, SYSTEM OF ACTIVITY
Citación