Estudio de factibilidad para comercialización de huevos en el terminal de transferencia de víveres Montebello-Guayaquil
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Fecha
2018
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Ciencias Administrativas
Resumen
En la presente Investigación sobre el estudio de factibilidad para la
comercialización de Huevos de gallina en el terminal de transferencia de Víveres
de Montebello en la ciudad de Guayaquil, la metodología a utilizarse fue la
investigación de campo la cual permitió obtener los datos desde el lugar donde se
realiza el estudio, de la misma manera la investigación descriptiva que permitió la
recolección de la información de manera veraz y oportuna; la metodología que se
realizó fue cuantitativa ya que se utilizaron las encuestas a los posibles clientes
potenciales, de acuerdo a los datos obtenidos se llegó a la conclusión que la
propuesta es el diseño de la comercializadora de huevos. Por lo que es factible el
emprendimiento este negocio debido a que los clientes consumen el producto
constantemente por el valor nutricional, de esta manera se concluye que la creación
de este negocio mejorará la demanda del mercado.
In this research on the feasibility study for the marketing of hen eggs at the Montebello food transfer terminal in the city of Guayaquil, the methodology to be used was field research which allowed To obtain the data from the place where the study is carried out, in the same way the descriptive investigation that allowed the collection of the information in a truthful and opportune way; The methodology was quantitative since the surveys were used to potential customers, according to the data obtained it was concluded that the proposal is the design of the marketing of eggs. So it is feasible to undertake this business because customers consume the product constantly for nutritional value, in this way it is concluyed that the creation of this business will improve market demand.
In this research on the feasibility study for the marketing of hen eggs at the Montebello food transfer terminal in the city of Guayaquil, the methodology to be used was field research which allowed To obtain the data from the place where the study is carried out, in the same way the descriptive investigation that allowed the collection of the information in a truthful and opportune way; The methodology was quantitative since the surveys were used to potential customers, according to the data obtained it was concluded that the proposal is the design of the marketing of eggs. So it is feasible to undertake this business because customers consume the product constantly for nutritional value, in this way it is concluyed that the creation of this business will improve market demand.
Descripción
Palabras clave
CLIENTES POTENCIALES, FACTIBILIDAD, ESTUDIO, MERCADO