Influence of the morphosyntax to improve writing skills

Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The grammar is a topic very important in the teaching learning process of a new language. It is the basic to explain the feeling, idea and the thinking. To learn grammar allow that the students can understand this language. The low level about grammar and the lack of interest that have the students of tenth basic grade at Vicente Anda Aguirre School with the purpose to identify the cause of this problem which damage the learning process of teenager. This relevant information was collected through a several question or in other words with the help of a survey and an interview applied to the students and a group of legal representatives of teenager. The use of this investigative tool permitted to detect. the cause of this problem further, this exploration is very important to improve the writing skill of the students and design of grammatical guide to increase the knowledge of the English Language structures. Under the light of the communicative language teaching approach is structured grammar that is, there are two levels of meaning: grammatical usage and functional use. The grammatical usage has to do with morphosyntax and functional use is related with the syntax. The correct use of grammar and structure may alter the meaning and subject of a sentence, depending on how use the words. Each language has its own grammar and structure. To learn a foreign language students should know the basic structures of this.
La gramática es un tema muy importante en el proceso enseñanza aprendizaje. Es la base para explicar los sentimientos, las ideas y el pensamiento. Ella permite que los estudiantes puedan comprender mejor un idioma. El bajo nivel de gramática y la falta de interés que tienen los estudiantes de décimo año básico de la Unidad Educativa Vicente Anda Aguirre son las causas que daña el proceso de enseñanza-aprendizaje. Esta información relevante fue recopilada a través de una encuesta que fue aplicada a los estudiantes así mismo se realizó una entrevista a un grupo de padres de familia resultados que permitieron identificar los problemas. Esta investigación es muy importante para mejorar la habilidad de la escritura de los estudiantes a través de un diseño de una guía gramatical para incrementar el conocimiento de las estructuras del idioma. Este proceso de enseñanza del Inglés se basan en dos aspectos que son: el uso gramatical y el uso funcional. El uso gramatical tiene que ver con la morfosintaxis. El uso correcto de la gramática y la estructura puede alterar el significado y el sujeto de una oración, en función de cómo se utilizan las palabras. Cada idioma tiene su propia gramática y estructura. Para aprender un idioma extranjero los estudiantes deben saber las estructuras básicas de las cuales están conformados un idioma
Descripción
PDF
Palabras clave
GRAMMAR-LEARNING PROCESS, KNOWLEDGE-WRITING
Citación