The influence of the role play in the oral expression of the english language

Fecha
2018
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research studied an oral expression problem found in the students of eight grade General Basic Education, room C, of the Unidad Educativa 28 de Mayo, due to the few activities addressed to generate English oral communication, students do not have enough opportunities to express themselves practicing oral expression. This project was carried out through a field study, a bibliographical research and a statistical analysis. The bibliographical research reviewed literature concerned to role play activities with the purpose of leading students to practice their oral expression in English language. Moreover, the research instruments applied were the observation, the survey questionnaire and the interview, with a population of 43 students. The results obtained from data collection and theoretical basis, demonstrated that students had a low development of their oral expression, and teachers did not have enough instruments related to linguistic and non-linguistics aspects that could help students to develop oral expression, for this reason it was necessary to design a system of activities focus on role play dialogues that helps teachers and students to use English Language as a medium of oral communication during classes.
RESUMEN Esta investigación estudió un problema de expresión oral encontrado en los estudiantes de octavo grado de Educación General Básica, salón C, de la Unidad Educativa 28 de Mayo, debido a las pocas actividades dirigidas a generar comunicación oral en inglés, los estudiantes no tienen suficientes oportunidades para expresarse practicando la expresión oral. Este proyecto se llevó a cabo a través de un estudio de campo, una investigación bibliográfica y un análisis estadístico. La investigación bibliográfica revisó literatura relacionada con las actividades de juego de roles con el propósito de guiar a los estudiantes a practicar su expresión oral en inglés. Además, los instrumentos de investigación aplicados fueron la observación, el cuestionario de la encuesta y la entrevista, con una población de 43 estudiantes. Los resultados obtenidos de la recopilación de datos y la base teórica demostraron que los estudiantes tenían un bajo desarrollo de su expresión oral y los profesores no tenían suficientes instrumentos relacionados con aspectos lingüísticos y no lingüísticos que pudieran ayudar a los estudiantes a desarrollar la expresión oral, por esta razón fue necesario diseñar un sistema de actividades centrado en diálogos de juegos de roles que ayude a los profesores y estudiantes a utilizar el idioma inglés como un medio de comunicación oral durante las clases
Descripción
PDF
Palabras clave
ORAL EXPRESSION, ENGLISH ORAL COMMUNICATION, ROLE PLAY ACTIVITIES
Citación