Diseño de estrategias de marketing relacional para la compañía Audcontri Cía. Ltda., en la Ciudad de Guayaquil para el período 2018
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Fecha
2018
Autores
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Ciencias Administrativas
Resumen
El presente trabajo investigativo tiene como objetivo desarrollar estrategias de fidelización que
contribuyan a la retención de clientes de Audcontri Cia. Ltda. Para enfocarlo de una mejor
manera se extrajo los índices de ingresos de los últimos tres años, la información expuesta en el
capítulo 1 lo muestra de forma más ilustrativa. El capítulo 2 encierra diferentes conceptos,
teorías y legislaciones que deben ser considerados para conocer mejor el ámbito y especialidad
donde se desarrollará dicha estrategia. Para comprobar de forma objetiva el problema, se ejecutó
una investigación cuali-cuanti, mediante la aplicación de herramientas investigativas como la
entrevista y la encuesta, los resultados expuestos en el capítulo 3 demostraron que existe un
problema de calidad en el servicio. Por último en el capítulo 4 se describirán de forma concreta
las estrategias de marketing enfocadas a la satisfacción del cliente, que se implementarán para
crear un vínculo más cercano con ellos.
The objective of this research work is to develop loyalty strategies that contribute to the retention of clients of Audcontri Cia. Ltda. In order to focus it in a better way, we extracted the income indexes of the last three years, the information exposed in chapter 1 shows in a more illustrative way. Chapter 2 contains different concepts, theories and legislations that must be considered in order to better understand the scope and specialty where this strategy will be developed. To objectively verify the problem, a quali-quanti research was carried out, through the application of investigative tools such as the interview and the survey, the results presented in chapter 3 showed that there is a quality problem in the service. Finally, in chapter 4, marketing strategies focused on customer satisfaction will be specifically described, which will be implemented to create a closer link with them.
The objective of this research work is to develop loyalty strategies that contribute to the retention of clients of Audcontri Cia. Ltda. In order to focus it in a better way, we extracted the income indexes of the last three years, the information exposed in chapter 1 shows in a more illustrative way. Chapter 2 contains different concepts, theories and legislations that must be considered in order to better understand the scope and specialty where this strategy will be developed. To objectively verify the problem, a quali-quanti research was carried out, through the application of investigative tools such as the interview and the survey, the results presented in chapter 3 showed that there is a quality problem in the service. Finally, in chapter 4, marketing strategies focused on customer satisfaction will be specifically described, which will be implemented to create a closer link with them.
Descripción
Palabras clave
MARKETING RELACIONAL, FIDELIZACIÓN, CRM, SERVICIO AL CLIENTE