The influence of the motivation in the development of the english speaking skill

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research considers the influence of the motivation to improve oral expression in thirty-four students of the third general year basic of public high school "Rita Lecumberri", academic year 2016 - 2017, which presented shortcomings in the oral expression, not allowing that said Students can reach a level according to the degree in which they are nor have an efficient basic communication. In the theoretical framework, information was collected on the two variables: motivation and oral expression, based on relevant information in several areas of scientific study such as: Psychology, Linguistics, pedagogy, etc. Information was collected through instruments such as the interview and the survey, which requested the participation of the students and the teacher of the school mentioned above, while a thorough bibliographical research was carried out in which it was sought to spread the knowledge to a deeper level. This study is descriptive, explanatory and propositional. Data were collected during 2016 with a population and sample of thirty-four students and a professor of the National School "Rita Lecumberry". The applied techniques were interview to the teacher of English, surveys to the students. This study is of relevant nature because, although with minimal expenses, it allows to highlight the solution to this problem, highlighting the motivation of vital importance within the oral expression. The beneficiaries of this project are the teacher and the student
Esta investigación considera la influencia de la motivación para mejorar la expresión oral en treinta y cuatro estudiantes del tercer año general básico de la escuela secundaria pública "Rita Lecumberri", año académico 2016 - 2017, que presentó deficiencias en la expresión oral, no permitiendo que dicho Los estudiantes puedan alcanzar un nivel de acuerdo con el grado académico en el que están, ni tener una comunicación básica eficiente. En el marco teórico, se recolectó información sobre las dos variables: motivación y expresión oral, a partir de información relevante en diversas áreas de estudio científico como: psicología, lingüística, pedagogía, etc. Se recolectó información a través de instrumentos como la entrevista y la encuesta, que solicitó la participación de los estudiantes y el docente de la escuela mencionada anteriormente, mientras se realizaba una minuciosa investigación bibliográfica en la que se buscaba difundir el conocimiento a un nivel más profundo. Este estudio es descriptivo, explicativo y proposicional. Los datos fueron recolectados durante 2016 con una población y una muestra de treinta y cuatro estudiantes y un profesor de la Escuela Nacional "Rita Lecumberri". Las técnicas aplicadas fueron entrevistas al profesor de inglés, encuestas a los estudiantes. Este estudio es de naturaleza relevante porque, aunque con gastos mínimos, permite resaltar la solución a este problema, destacando la motivación de vital importancia dentro de la expresión oral. Los beneficiarios de este proyecto son el maestro y el alumno.
Descripción
PDF
Palabras clave
STRATEGY, MOTIVATION
Citación