Incidence of effective teaching technique for the development of reading comprehension skills

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The study was carried out with the purpose of examining the incidences of effective teaching techniques for the development of reading comprehension skills in the city of Guayaquil. To consults on the relationship of teaching techniques with the development of reading comprehension skills, the lack of knowledge of effective teaching techniques by teachers is was. The teaching practice is characterized by using traditional methods to the evidenced it was proposed to contribute with the improvements as aid to the process teaching language learning. Then the students were involved in the verified study a survey was used with questions related to reading comprehension to collect data. The same ones that were examined by descriptive statistics to establish the frequency of teaching technique employed by the students revealed significant differences between the students and there was a positive affinity in the reading comprehension.
El estudio fue ejecutado con el propósito de examinar las incidencias de las técnicas efectivas de enseñanza para el desarrollo de las destrezas de la comprensión lectora en la ciudad de Guayaquil. Se consultó sobre la relación de enseñanzas de técnicas con el desarrollo de las destrezas lectoras, Se evidencio el desconocimiento de las técnicas efectivas de enseñanza ante lo evidenciado se propuso contribuir por parte de los docentes. La práctica docente se caracteriza por usar métodos tradicionales con las mejoras como ayuda al proceso enseñanza aprendizaje del idioma. Luego los estudiantes fueron participes en el estudio verificado se usó una encuesta con preguntas relacionadas con la comprensión lectora para recolectar datos. Los mismos que se examinaron mediante estadísticas descriptivas para establecer la frecuencia de técnica de enseñanza empleada por los alumnos se revelo diferencias significativas entre los estudiantes y hubo una afinidad positiva en la comprensión lectora
Descripción
PDF
Palabras clave
TEACHING, TECHNIQUE
Citación