Importance of reading comprehension activities in the understanding of a text for the development of the reading skill.

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The aim of the thesis is to analyze the importance of the activities to develop the reading comprehension ability in the English language held in Colegio Fiscal Luis Enrique Góngora. In this work the current situation of the group of eighth grade students of basic education is explained, who were the object of this study that is specifically focused on reading skill. The thesis is composed of four chapters, each one dealing with different aspects about the reading skill that have served to sustain this work using the means of scientific research. This research is the result of many hours of work, observation and analysis through surveys aimed at students and information that was collected from the interview to the teacher of English subject. All this process was done to improve reading comprehension skills in the institution's students, since the level of public schools is low. In addition, through this project the implementation of a teaching material specifically aimed at reinforcing and enhancing reading ability in the English language, or which will help students to enrich their lexicon on this language while practicing and improving their pronunciation, which would result in a better level of knowledge in the English language
El objetivo de la tesis es analizar la importancia de las actividades para desarrollar la capacidad de comprensión lectora en lengua inglesa en la Escuela Fiscal Luis Enrique Góngora. En este trabajo se explica la situación actual del grupo de estudiantes de octavo año de educación básica, quienes fueron el objeto de este estudio que se enfoca específicamente en la habilidad lectora. La tesis se compone de cuatro capítulos, los cuales abordan diferentes aspectos de la habilidad lectora que han servido para sustentar este trabajo utilizando los medios de la investigación científica. Este proyecto es el resultado de muchas horas de trabajo, observación y análisis a través de encuestas dirigidas a los estudiantes e información que se recabó de la entrevista al docente de asignatura de inglés. Todo este proceso se realizó para mejorar las habilidades de comprensión lectora en los estudiantes de la institución, ya que el nivel de las escuelas públicas es bajo. Además, a través de este proyecto, se ha dado la implementación de un material didáctico específicamente dirigido a reforzar y mejorar la capacidad de lectura en inglés, que ayudará a los estudiantes a enriquecer su léxico en este idioma mientras practican y mejoran su pronunciación, lo que daría como resultado un mejor nivel de conocimiento en el idioma Inglés
Descripción
PDF
Palabras clave
READING ACTIVITIES, STRATEGIES
Citación