Influence of rhythm in oral expression

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
In today‘s education, it is imperative for students to have a common strong base of the language being learned, this case, English. The problem found in students from the Tenth Grade Bachillerato is that there is no oral production effectiveness applied due to the lack of speaking practice techniques. Without oral rhythm, there is no reasoning when trying to speak or write, no matter how much vocabulary words a person may know or have. It is imperative for speaking to take place in learning a language. By practicing, repeating the words and imitating such sentences when speaking, it will bring utter understanding with the situation at hand, signs, gestures, facial expressions, body language and constant repetition. However, once getting involved in the education realm, students are taught about words, subjects, verbs, prepositions, articles, adjectives, adverbs, nouns, irregular verbs, compound nouns, compound subjects, tenses, modals, auxiliaries, subjunctive and other parts of speech. Punctuation, which is also a vital point when it comes to writing especially, is also involved in the learning process of proper usage. The project‘s results are based on how speaking, which abilities are needed in students of the Tenth Grade Bachillerato at Otto Arosemena Gomez High School. This part of the English structure facilitates learning and gives students full nourishment about the language learned. The lack of rhythm usage and structure knowledge of the tenses and the low results in test scores are issues that the proposal will address
En la educación de hoy en día, es imprescindible que los estudiantes tengan una base sólida de la lengua que se aprende, este caso, el inglés. El problema encontrado en estudiantes del décimo grado de Bachillerato es que no hay efectividad de producción oral debido a la falta de técnicas de práctica. Sin ritmo oral, no hay razonamiento cuando se trata de hablar o escribir, no importa cuánto vocabulario una persona tenga. Al practicar, repetir e imitar frases al hablar, habrá una comprensión total con la situación a la mano, signos, gestos, expresiones faciales, lenguaje corporal y repetición constante. Sin embargo, una vez involucrados en la educación, se enseña a los estudiantes palabras, temas, verbos, preposiciones, artículos, adjetivos, adverbios, sustantivos, verbos irregulares, sustantivos, tiempos compuestos, modales, auxiliares, subjuntivos y otras partes de habla. La puntuación, que es también punto vital cuando se trata especialmente de escribir, también está involucrada en el proceso de aprendizaje. Los resultados del proyecto se basan en la forma en que se habla, las habilidades que se necesitan en los estudiantes de Bachillerato de décimo grado en Otto Arosemena Gómez High School. Esta parte de la estructura inglesa facilita el aprendizaje y da a los estudiantes una alimentación completa sobre el idioma aprendido. La falta de uso del ritmo y el conocimiento de la estructura de los tiempos y los bajos resultados en las puntuaciones de los exámenes son cuestiones que abordará la propuesta
Descripción
PDF
Palabras clave
STRATEGIES, RHYTHM
Citación