Influence of the extensive reading to enhance the reading comprehension of the students

No hay miniatura disponible
Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This Project is the result of an investigation, which it was carried out to determine the influence of the extensive reading to enhance the reading comprehension of the 9th Course students at Maria Teresa Sola de Estrada School. This research was achieved through the observation method which is based on the direct perception of the investigation object. The measuring implement was a survey which is a technique of acquiring information from the sociological interest of 39 students at school. The collected information was processed, analyzed and consequently the results were represented by graphs and charts for a better understanding. The main purpose of this thesis is to establish the importance of reading comprehension according (Zabert, 2010) he mentions that “Comprehensive reading is a slow and reflexive reading that implies to identify meticulously the content of each paragraph that author wants to share us, but it also allows a time in which we can compare what the text says with our previous knowledge and attitudes about the topic”. This is the reason for what we have designed a didactic guide with select readings which it will help to improve the reading comprehension of the students while having fun.
Este proyecto es el resultado de una investigación, que se llevó a cabo para determinar la influencia de la lectura extensiva para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes del noveno curso en la escuela María Teresa Sola de Estrada. Esta investigación se logró a través del método de observación que se basa en la percepción directa del objeto de investigación. El instrumento de medición fue una encuesta que es una técnica para adquirir información del interés sociológico de 39 estudiantes en la escuela. La información recopilada fue procesada, analizada y, en consecuencia, los resultados fueron representados por gráficos y tablas para una mejor comprensión. El objetivo principal de esta tesis es establecer la importancia de la comprensión lectora según (Zabert, 2010) menciona que "la lectura integral es una lectura lenta y reflexiva que implica identificar meticulosamente el contenido de cada párrafo que el autor quiere compartir, pero también permite un tiempo en el que podemos comparar lo que dice el texto con nuestros conocimientos y actitudes previas sobre el tema ". Esta es la razón por la cual hemos diseñado un folleto con lecturas seleccionadas que ayudará a mejorar la comprensión lectora de los estudiantes mientras se divierten
Descripción
PDF
Palabras clave
ACTIVITIES ATTENTION, DEVELOPMENT
Citación