Diseño de estrategias de marketing relacional de la compañía Ferretería Solis del cantón la libertad, año 2019-1
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Fecha
2019
Autores
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Ciencias Administrativas
Resumen
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo el investigar de qué manera el
Marketing Relacional puede mejorar las interacciones con los clientes para fomentar una
mejor fidelización en los clientes del cantón La Libertad hacia la empresa Ferretería Solís,
considerando que toda organización debe mantener como cultura el proporcionar un
excelente servicio al cliente que se base en la sensibilidad y la sensatez para ello factores
importantes que son el “qué” y el “como” de los atributos que determinen la lealtad de
compra que permitirá que Ferretería Solís genere un vínculo fiel con el mercado. Por lo que
en este estudio se aplicó la metodología de enfoque mixto (cualitativo y cuantitativo) mismo
que determino las debilidades y con lo que se pretende dar solución a la hipótesis planteada.
Teniendo como resultado el proponer un diseño de estrategias de marketing relacional
mismas estrategias que para la empresa es un punto clave con el fin de obtener nuevos
clientes y fidelizar los antiguos, mediante contenidos impactante, memorable y de alcance
pueda desarrollarse estrategias mediante Email Marketing, mismo que es una táctica
personalizada y directa al transmitir mensajes a diferentes usuarios de manera instantánea.
The aim of this research work is to study how Relationship Marketing can improve customer interactions in order to achieve better customer loyalty in the canton. The freedom to Solís hardware store, as our whole life should be like culture Provide excellent customer service based on sensitivity and sensitivity for the important factors that are the "what" and the "how" results that determine the loyalty of the purchase that the use of Ferretería Solís generates a faithful link with The market What in this study was applied the methodology of mixed approach (qualitative and quantitative) the same that determines the weaknesses and what is intended to give a solution to the hypothesis. Resulting in proposing a design of marketing strategies, business relationships, relationships, exchange of ideas, relate customer marketing results. which is a personalized and direct tactic when transmitting messages to different users in an instant way
The aim of this research work is to study how Relationship Marketing can improve customer interactions in order to achieve better customer loyalty in the canton. The freedom to Solís hardware store, as our whole life should be like culture Provide excellent customer service based on sensitivity and sensitivity for the important factors that are the "what" and the "how" results that determine the loyalty of the purchase that the use of Ferretería Solís generates a faithful link with The market What in this study was applied the methodology of mixed approach (qualitative and quantitative) the same that determines the weaknesses and what is intended to give a solution to the hypothesis. Resulting in proposing a design of marketing strategies, business relationships, relationships, exchange of ideas, relate customer marketing results. which is a personalized and direct tactic when transmitting messages to different users in an instant way
Descripción
Palabras clave
MARKETING RELACIONAL, FIDELIZACION, SATISFACION, EMAIL