Influence of daily routine vocabulary in speaking skills

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project took place in the city of Guayaquil with the students of eighth year of General Basic Education at ―Alonso Veloz Malta‖ High School, where was presented the educational problem in which the deficiency of speaking skill was observed in the students when they tried to communicate in the second language, in this case English, and one of the causes is due to the lack of daily routine vocabulary. In this investigation, was implemented a field and bibliographic research. This was explained in the theoretical framework which contains information about the variables studied. The methodological approach of this investigation is of mixed character, it can be said that it has a quantitative and qualitative approach. This is also descriptive, explanatory and purposeful research. The interview, the observation guide, and the survey were the instruments of investigation applied to the teacher and students to corroborate information about the deficiency that students have in oral expression. These results were showed in the survey performed to the students. For this reason, this proposal is important because the design of a system of activities based on daily routine vocabulary will develop the oral expression of the students and it will improve their ability to communicate to others effectively and fluently in English.
Este proyecto tuvo lugar en la ciudad de Guayaquil con los estudiantes de octavo año de educación básica general del colegio ―Alonso Veloz Malta‖ donde fue presentado el problema educacional, en el cual la deficiencia de la habilidad del habla fue observada en los estudiantes cuando ellos intentaron comunicarse en el segundo idioma, en este caso, Inglés, y una de las causas es debido a la falta de un vocabulario de rutina diaria. En esta investigación, fue implementada una investigación bibliográfica y de campo. Esto fue explicado en el marco teórico, el cual contiene información acerca de las variables estudiadas. El diseño metodológico de esta investigación es de carácter mixto, se puede decir que es cuantitativo y cualitativo. Esto es también una investigación descriptiva, explicativa y propositiva. La entrevista, la guía de observación y la encuesta fueron los instrumentos de investigación aplicados al docente y a los estudiantes para corroborar información acerca de la deficiencia que los estudiantes tienen en la expresión oral. Esos resultados fueron mostrados en la encuesta realizada a los estudiantes. Por esta razón, la propuesta es importante porque el diseño de un sistema de actividades basado en vocabulario de rutina diaria desarrollará la expresión oral de los estudiantes y mejorará su habilidad para comunicarse con otros de una manera fluida y efectiva en inglés
Descripción
PDF
Palabras clave
SPEAKING SKILL, SYSTEM OF ACTIVITIES, DAILY ROUTINE
Citación