The effect of connected speech for developing the oral production

Fecha
2019-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The most important skill to acquire the second language is the oral production, for this reason, the author of this educative project proposes the study of connected speech for oral production. The proposal of studying connected speech has its origin in that it was observed that when the teacher articulates his speech, the students of second language find very difficult to understand it. Here, the author explains the relation that there is between connected speech for developing the oral production and the acquisition of the second language. For this educational project there are forty-two and they come from the 8th grade, parallel “C”, in the Unidad Educativa Assad Bucarám, high school, located on Sedalana between 8th and 10th street, District 3, Zone 5, in the Guayaquil city, during the period of 2018-2019
La habilidad más importante para adquirir el segundo idioma es la producción oral, por esta razón, el autor de este proyecto educativo propone el estudio del habla conectada para la producción oral. La propuesta de estudiar el discurso conectado tiene su origen en que se observó que cuando el maestro articula su discurso, los estudiantes de segunda lengua encuentran muy difícil entenderlo. Aquí, el autor explica la relación que existe entre el habla conectada para desarrollar la producción oral y la adquisición de la segunda lengua. Para este proyecto educativo hay cuarenta y dos y provienen del 8vo grado, paralelo "C", en la Unidad Educativa Assad Bucarám, escuela secundaria, ubicada en Sedalana entre las calles 8 y 10, Distrito 3, Zona 5, en Guayaquil. Ciudad, durante el período 2018-2019.
Descripción
PDF
Palabras clave
CONNECTED SPEECH, ORAL PRODUCTION
Citación
APA