The influence of the pronunciation of the heteronym words in speaking

Fecha
2019-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This educative project is based on the conflict situation projected by the students of the first year of General Unified Baccalaureate at Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón in the school year 2019-2020. It could be perceived through observation that the students have trouble with speaking, which is the dependent variable of this project. They are not skilled enough to produce fluent and precise speeches, they also seem insecure while speaking and even some students showed a low confidence to speak in front of their classmates. Also, it could be noticed that they do not know how to pronounce the heteronym words correctly, being this the independent variable; as they are not aware of the correct pronunciation which has a direct influence in their speaking skills. After analyzing the historical background, the theorical and legal frameworks, and also the context of investigation, it was pertinent to create and apply a poll to the students and an interview to the English teachers in charge to get more information about the variables of this project. After having the results, and thinking of an optimal solution, it was considered the creation of a didactic video about the pronunciation of the heteronym words, so students would have the opportunity to improve their speaking kills and getting to know how to pronounce the heteronym words correctly and identify their meanings according to those pronunciations
Este proyecto educativo está basado en la situación conflicto proyectada por los estudiantes de primer año de Bachillerato General Unificado de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón en el periodo lectivo 2019-2020. Pudo ser percibido a través de observación que los estudiantes tienen problemas con la expresión oral, la cual es la variable dependiente de este proyecto. Ellos no son lo suficientemente habilidosos para producir enunciados fluidos y precisos. Ellos también parecen inseguros mientras hablan en inglés, incluso algunos estudiantes mostraron poca confianza de hablar enfrente de sus compañeros. Además, se pudo notar que ellos no saben cómo pronunciar las palabras heterónimas correctamente, siendo esta la variable independiente; ya que ellos no están conscientes de la correcta pronunciación de ellas, lo cual tiene un impacto directo en su expresión oral. Luego de analizar la historia, el marco teórico y legal, además del contexto de investigación, era pertinente crear y aplicar una encuesta a los estudiantes y una entrevista a los docentes encargados para obtener más información acerca de las variables de este proyecto. Tras obtener los resultados y pensar en una óptima solución, fue considerada la creación de un video didáctico acerca de la pronunciación de las palabras heterónimas, así los estudiantes tendrían la oportunidad de mejorar su expresión oral y conocer la pronunciación de las palabras heterónimas, además de identificar los significados de dichas palabras de acuerdo a su pronunciación
Descripción
PDF
Palabras clave
SPEAKING, HETERONYM WORDS, DIDACTIC VIDEO
Citación
APA