Strengthening the speaking skill through interactive dialogues

No hay miniatura disponible
Fecha
2019-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research explores the use of interactive dialogues in the strengthening of speaking skills in students of eighth grade of General Basic Education, section “B” of the Unidad Educativa “Vicente Rocafuerte”, Zone 8, District 09, Province of Guayas, Canton Guayaquil, Parish Ximena, school year 2018 – 2019. That show deficiencies in the linguistic competences, typical of the English language. The theoretical framework gathers information about the variables, based on the importance of speaking skills in the development of acquiring a second language, not only for English, but for any new language that students expect to learn. The theoretical framework also collects accurate information about different activities to promote oral expression in order to communicate and express students’ opinions. The information was obtained through field observation where 43 students participated with a survey carried out to know how students perceive conversations in English classes, and what they need to improve the levels of communication during classes. The present project is a purposeful, descriptive and explanatory investigation that intends to discover an appropriate technique to improve oral expression by using interactive dialogues. The data was collected during the period 2018-2019 with a population of 801 people inside the institution; and a sample of 43 students. The interview was used to gather information from the principal and the teacher; this research is important because it will help the students of the students of eighth grade of General Basic Education, section “B” of the Unidad Educativa “Vicente Rocafuerte, school year 2018 – 2019. Since it proposes the practice of different communicative techniques to strengthen speaking skills. Then, the use of a brochure based on interactive dialogues which become in an innovative tool for students who need to practice exercises that turn them into high level speakers.
Este proyecto de investigación está basado en la creación de un sistema de actividades con diálogos interactivos para desarrollar a nivel básico, las habilidades para hablar de los estudiantes de octavo año de Educación General Básica, sección “B” de la Unidad Educativa “Vicente Rocafuerte” quienes mostraron deficiencia de ciertas técnicas comunicativas al momento de desarrollar un diálogo corto en la expresión oral. El marco teórico contiene información acerca de las variables estudiadas en la investigación educativa los cuales fueron usados también para justificar la propuesta. El diseño metodológico de esta investigación es de carácter mixto, se puede decir que esto tiene métodos cuantitativos y cualitativos. Esto también fue una investigación descriptiva, explicativa y propositiva. La entrevista, la guía de observación, la prueba e diagnóstico y la encuesta fueron instrumentos aplicados al docente y a los estudiantes para recoger y corroborar información acerca de la deficiencia en el desarrollo de un diálogo corto en la expresión oral. Los datos fueron recogidos con una muestra de cuarenta y tres estudiantes y un docente. Esta investigación es importante porque la aplicación de un sistema de actividades basadas en diálogos cortos desarrollará las habilidades para hablar de los estudiantes del establecimiento educativo mencionado anteriormente a nivel básico y esto fortalecerá los conocimientos de los estudiantes previamente adquiridos en clase.
Descripción
PDF
Palabras clave
INTERACTIVE DIALOGUES, COMMUNICATE TECHNIQUES, SPEAKING SKILLS
Citación
APA