The influence of pre-listening activities in the listening comprehension

No hay miniatura disponible
Fecha
2019-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The present educational project is based on solving the problem that was evidenced in the students of tenth year, room “B” of General Basic Education from Educational Unit “Francisco Huerta Rendón” in 2019 - 2020 academic year, in which it was noticed an insufficiency in the listening skill. This project had the purpose to determine the influence of pre-listening activities in the development of listening comprehension in the English class. For that, it was made a study where it was found the variables of the problem that were analyzed and developed theoretically through the historical background, the theoretical and legal foundations, and also the context of the research. Besides the different methods and techniques, it was also used the instruments that were: the interview to the teacher and the survey to students, which revealed the real condition of students in this skill. With the analysis of the results, it was considered that the creation of a system of pre-listening exercises would help to improve the listening because it allows to activate student’s knowledge for make them more effective when doing a listening task.
El presente proyecto educativo se basa en resolver el problema que se evidenció en los alumnos de décimo año, paralelo "B" de Educación General Básica de la Unidad Educativa "Francisco Huerta Rendón" en el periodo lectivo 2019 - 2020, en el que se observó una insuficiencia en la habilidad de la escucha. Este proyecto tuvo el propósito de determinar la influencia de las actividades previas a la escucha en el desarrollo de la comprensión auditiva en la clase de inglés. Para ello, se realizó un estudio donde se encontraron las variables del problema que fueron analizadas y desarrolladas teóricamente a través de los antecedentes históricos, los fundamentos teóricos y legales, y también el contexto de la investigación. Además de los diferentes métodos y técnicas, también se utilizaron los instrumentos que fueron: la entrevista al profesor y la encuesta a los alumnos que revelaron la condición real de los estudiantes en dicha habilidad. Con el análisis de los resultados, se consideró que la creación de un sistema de ejercicios de pre-escucha ayudaría a mejorar la compresión auditiva, ya que permite activar el conocimiento de los estudiantes para que sean más efectivos al realizar un ejercicio de escucha
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, SYSTEM OF EXERCISES, SKILL
Citación
APA