Influence of activities focused on information gap task in the development of speaking skill

No hay miniatura disponible
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The primary concern in this investigation is to enhance speaking skill in eighth graders from the coed public school Dr. Francisco Campos Coello Since the project is on teaching a foreign language the research trailed itself to three strong authors that helped guide and gave an open and scientific view on how to solve the little speaking production and interaction in class The reason for this investigation is to enhance and sustain a constant speaking practice inside and eventually outside classroom in a more realistic and authentic context. It was important to use a quantitative and qualitative research approach along with theoretical, empirical and statistical methods. The Results and analysis through the different instruments applied such as oral test, interview and survey gave the opportunity to present a proposal and to design activities focused on Information Gap Task
La principal preocupación en esta investigación es mejorar la habilidad de hablar en alumnos de octavo grado de la escuela pública mixta Dr. Francisco Campos Coello. Dado que el proyecto está en la enseñanza de un idioma extranjero, la investigación se dirigió a tres autores fuertes que ayudaron a guiar y brindar una investigación abierta y científica Visión sobre cómo resolver la producción y la interacción de hablar poco en clase. El motivo de esta investigación es mejorar y mantener una práctica oral constante dentro y eventualmente fuera del aula en un contexto más realista y auténtico. Era importante utilizar un enfoque de investigación cuantitativa y cualitativa junto con métodos teóricos, empíricos y estadísticos. Los resultados y el análisis a través de los diferentes instrumentos aplicados, como la prueba oral, la entrevista y la encuesta, dieron la oportunidad de presentar una propuesta y diseñar actividades centradas en la Tarea de falta de información
Descripción
PDF
Palabras clave
TECHNICS, ENGLISH AS LANGUAGE
Citación
APA