Estrategias didácticas y su incidencia en el proceso de enseñanza de la asignatura de ciencias naturales
No hay miniatura disponible
Fecha
2020
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad de Filosofía, Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
El tema es "Estrategias didácticas y su incidencia en el proceso de
enseñanza de la asignatura de Ciencias Naturales”. Propuesta: Diseño de
una guía de estrategias didácticas para mejorar el aprendizaje en los
estudiantes de quinto año de educación básica en la asignatura de Ciencias
Naturales de la Escuela Fiscal “Ab. Jaime Roldós Aguilera”. Se realizó un
estudio pedagógico al visitar la escuela, donde fue posible observar y
utilizar métodos para diagnosticar un problema existente debido a la falta
estrategias adecuadas para la enseñanza de la asignatura de Ciencias
Naturales. Se realiza una entrevista con el director y una encuesta a
docentes y estudiantes de la institución para desarrollar la investigación
educativa. El proyecto educativo espera ser una herramienta útil para
disminuir las falencias al impartir las clases y así mejorar el aprendizaje.
Este estudio es un aporte importante a la educación, debido a que mejorará
la calidad de la educación y se alcanzarán niveles de aprendizajes óptimos
en los estudiantes
The theme is "Didactic strategies and their impact on the teaching process of the Natural Sciences subject." Proposal: Design of a guide of didactic strategies to improve learning in the fifth year students of basic education in the Natural Sciences subject from the Fiscal School “Ab. Jaime Roldós Aguilera.” A pedagogical study was carried out when visiting the school, where it was possible to observe and use methods to diagnose an existing problem due to the lack of adequate strategies for teaching the subject of Natural Sciences. An interview is conducted with the principal and a survey of teachers and students of the institution to develop educational research. The educational project hopes to be a useful tool to reduce the shortcomings of teaching classes and thus improve learning. This study is a contribution important to education because it will improve the quality of education and they will reach optimal learning levels in the students.
The theme is "Didactic strategies and their impact on the teaching process of the Natural Sciences subject." Proposal: Design of a guide of didactic strategies to improve learning in the fifth year students of basic education in the Natural Sciences subject from the Fiscal School “Ab. Jaime Roldós Aguilera.” A pedagogical study was carried out when visiting the school, where it was possible to observe and use methods to diagnose an existing problem due to the lack of adequate strategies for teaching the subject of Natural Sciences. An interview is conducted with the principal and a survey of teachers and students of the institution to develop educational research. The educational project hopes to be a useful tool to reduce the shortcomings of teaching classes and thus improve learning. This study is a contribution important to education because it will improve the quality of education and they will reach optimal learning levels in the students.
Descripción
PDF
Palabras clave
ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS, PROCESO ENSEÑANZA APRENDIZAJE, CIENCIAS NATURALES