Influence of the audiovisual media on listening comprehension

No hay miniatura disponible
Fecha
2020-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The present educational project is based on solving the problem that was evidenced in the tenth-year students of Basic General Education of an Educational Unit in Guayaquil during the school year 2020-2021, in which through a process of observation it was concluded that there was an insufficiency in the ability to listen. The purpose of this project was to determine the importance of implementing audiovisual media in listening comprehension activities. For this purpose, a study was carried out where the variables of the problem were analyzed and theoretically developed through the historical background, the theoretical and legal foundations, and the context of the research. In addition, methods and techniques were applied, as well as instruments, such as the teacher interview and the student survey, which helped to reveal the condition in which the students were with respect to their listening comprehension. After the analysis of the results, it was estimated that the design of a teaching guide about audiovisual media would help to make the development of students' listening comprehension in class more effective
El presente proyecto educativo se basa en resolver el problema que fue evidenciado en los estudiantes de décimo año de Educación General Básica de una Unidad Educativa en Guayaquil durante el periodo lectivo 2020-2021, en el que mediante un proceso de observación se concluyó que existía una insuficiencia en la habilidad de escucha. El propósito de este proyecto fue determinar la importancia de implementar los medios audiovisuales en las actividades de comprensión auditiva. Para ello, fue realizado un estudio donde fueron analizadas y desarrolladas teóricamente las variables del problema a través de los antecedentes históricos, los fundamentos teóricos y legales, y el contexto de la investigación. Además, fueron aplicados métodos y técnicas, como también instrumentos, tales como la entrevista al maestro y la encuesta a los estudiantes, los cuales ayudaron a revelar la condición en que los estudiantes se encontraban con respecto a su comprensión auditiva. Después del análisis de los resultados, se estimó que el diseño de una guía didáctica acerca de los medios audiovisuales ayudaría a hacer más efectivo el desarrollo de la comprensión auditiva de los estudiantes en clases.
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, AUDIOVISUAL MEDIA, TEACHING GUIDE
Citación