Use of augmented reality in the 7th graders’ reading process

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Fecha
2020-10
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This project aims to identify the benefits that augmented reality gives to the three reading stages: pre-reading, while-reading, and post-reading to increase reading habits. This project focuses on the seventh graders’ English classes, and its proposal consists of a program with reading passages using augmented reality to improve reading and listening as a sub-skill. Seventh graders from a public school in Guayaquil, Ecuador, participated in a survey to collect data. The results stated that their reading habit was not properly developed; however, they manifested their interest in reading different genres. Likewise, the teacher expressed her willingness to use augmented reality in the reading process. Based on the literature consulted, it is concluded that augmented reality gives the English class a game-based learning environment, gamification, that contributes to a more meaningful learning process
Este proyecto tiene como objetivo identificar los beneficios que la realidad aumentada brinda a las tres etapas de lectura: prelectura, lectura, y postlectura para aumentar hábitos lectores. Este proyecto se enfoca en las clases de inglés de séptimo grado, y su propuesta consiste en un programa de lecturas utilizando realidad aumentada para mejorar la lectura y la escucha como una sub-habilidad. Estudiantes de séptimo grado de una escuela pública en Guayaquil, Ecuador, participaron en una encuesta para recolectar datos. Los resultados indicaron que su hábito lector no se desarrolló adecuadamente; sin embargo, manifestaron su interés por leer diferentes géneros. Asimismo, la profesora expresó su disposición a utilizar la realidad aumentada en el proceso lector. Con base en la literatura consultada, se concluye que la realidad aumentada otorga a la clase de inglés un entorno de aprendizaje basado en juegos, gamificación, que contribuye a un proceso de aprendizaje más significativo
Descripción
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Palabras clave
READING HABIT, AUGMENTED REALITY, TECHNOLOGY
Citación
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