Influence of visual aids on the development of the reading comprehension skill proposal

No hay miniatura disponible
Fecha
2021-03-25
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project aims to use visual aids for reading comprehension in A1 level students within the Common European Framework that corresponds to the Eighth Grade of the Chongón Fiscal College of Guayaquil during the 2020-2021 school year. It is about improving the ability to read comprehensively through concrete and digital material that supports the text. The content was obtained through field observation where 39 students participated with a survey, a bibliographic, exploratory, descriptive and explanatory research. The data was also collected by an interview with both the principal and the teacher. The data were quantified and after an analysis, a proposal was made to improve reading skills with the use of images, infographics and graphic organizers. Visual aids contextualize reading and content is disaggregated more easily for understanding.
Este proyecto de investigación tiene como objetivo el uso de ayudas visuales para la comprensión lectora en estudiantes de Nivel A1 dentro del Marco Común Europeo que corresponde a Octavo Grado del Colegio Fiscal Chongón de Guayaquil durante el año escolar 2020-2021. Se trata de mejorar la destreza de leer de forma comprensiva a través de material concreto y digital que dé soporte al texto. El contenido se obtuvo a través de la observación de campo donde participaron 39 alumnos con una encuesta, una investigación bibliográfica, exploratoria, descriptiva y explicativa. Los datos fueron recolectados también por una entrevista tanto a la directora y como al maestro. Se cuantificaron los datos y luego de un análisis, se realizó una propuesta para mejorar la destreza lectora con el uso de imágenes, infografías y organizadores gráficos. Las ayudas visuales contextualizan la lectura y el contenido se desagrega de manera más fácil para su comprensión.
Descripción
PDF
Palabras clave
READING, COMPREHENSION, VISUAL AIDS
Citación
APA