The use of gamification for improving grammar learning at level A1 students

Fecha
2021-10
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research relays in the importance of allowing the students to learn a second language in public schools. In order to get this goal, the teacher should look for the most effective tools so that students can learn easily. This is why this project will help to establish the use of the basic grammatical structure in order to encourage students to improve their learning process thorough the use of an online platform and with that the teacher can motivate students to learn basic grammar and enrich their knowledge. This research has a mixed methodology in which interviews and surveys were applied to the population: 1 teacher and 143 students, in this way it was obtained the necessary information to develop this project. After that, there was an investigation from books and internet sources related to topic, obtaining the best information to implement “Mil Aulas” as an effective educational strategy that will be useful for the students and teachers.
Esta investigación destaca la importancia de permitir que los estudiantes aprendan un segundo idioma en las escuelas públicas. Para lograr este objetivo, el docente debe buscar las herramientas más efectivas para que los estudiantes puedan aprender fácilmente. Es por ello que este proyecto ayudará a establecer el uso de la estructura gramatical básica con el fin de incentivar a los estudiantes a mejorar su proceso de aprendizaje a través del uso de una plataforma en línea y con eso el docente pueda motivar a los estudiantes a aprender gramática básica y enriquecer su conocimiento. Esta investigación tiene una metodología mixta en la que se aplicaron entrevistas y encuestas a la población: 1 docente y 143 alumnos, de esta manera se obtuvo la información necesaria para desarrollar este proyecto. Posteriormente, se realizó una investigación a partir de libros y fuentes de internet relacionadas con el tema, obteniendo la mejor información para implementar “Mil Aulas” como una estrategia educativa efectiva que será de utilidad para los estudiantes y docentes.
Descripción
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Palabras clave
GAMIFICATION, LEARNING, GRAMMAR
Citación
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