The influence of graphic organizers in the development of reading comprehension

Fecha
2020-06
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This document is the result of an investigation at the Francisco Huerta Rendon high school related to the insufficient reading comprehension of the English language in the 8th grade students of General Basic Education. This research work was carried out to determine the influence of graphic organizers strategies in the development of reading comprehension. Since reading is a metacognitive process, there is a strong link with thinking skills. This research work has been carried out through theoretical, empirical and statistical methods following a mixed, qualitative and quantitative methodological approach and the application of different data collection instruments; as, an observation guide, surveys and interviews and a thorough analysis.
Este documento es el resultado de una investigación en la escuela secundaria Francisco Huerta Rendón relacionada con la comprensión insuficiente de la lectura del idioma inglés en los estudiantes de 8º grado de Educación Básica General. Este trabajo de investigación se llevó a cabo para determinar la influencia de las estrategias de los organizadores gráficos en el desarrollo de la comprensión lectora. Dado que la lectura es un proceso meta cognitivo, existe un fuerte vínculo con las habilidades de pensamiento. Este trabajo de investigación se ha llevado a cabo a través de métodos teóricos, empíricos y estadísticos siguiendo un enfoque metodológico mixto, cualitativo y cuantitativo y la aplicación de diferentes instrumentos de recolección de datos; como, una guía de observación, encuestas y entrevistas y un análisis exhaustivo.
Descripción
PDF
Palabras clave
READING COMPREHENSION, GRAPHIC ORGANIZERS STRATEGIES, READING STRATEGIES
Citación
APA