Influence of types of writing exercises on efl learners’ vocabulary retention

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This educational project delves into one of the most important techniques for teaching a language, such as the practical writing exercise; paying special attention to demonstrating how the use of certain types of writing exercises favorably contributes not only to the increase and retention of vocabulary, which is a determining factor in mastering a language; if not also, it exercises the student's imagination, improves their oral and written production; and enhances his ability to find solutions to various conflicts, thanks to the fact that he will be able to relate better with people of the same language and who speak English, making him more competitive both at school and at work. Based on the literature consulted in the applied research methodology; it was possible to show how writing exercises influence vocabulary learning; promoting the design of a didactic guide oriented to writing exercises to improve vocabulary retention. This research will serve as a guide or reinforcement for those who carry out similar or more in-depth studies on the practice of writing and the capacity for written production; In the same way, it will serve English teachers as a didactic tool so that their students achieve better vocabulary retention.
Este proyecto educativo profundiza en una de las técnicas más importantes para la enseñanza de un idioma, como es el ejercicio práctico de escritura; poniendo especial atención en demostrar cómo el uso de ciertos tipos de ejercicios de escritura contribuyen favorablemente no solo al aumento y retención del vocabulario, que es un factor determinante para lograr dominar un idioma; si no también, ejercita la imaginación del estudiante, mejora su producción oral y escrita; y potencia su capacidad para encontrar soluciones a diversos conflictos, gracias a que podrá relacionarse mejor con personas de su mismo idioma y de habla inglesa, haciéndolo más competitivo tanto en el ámbito escolar como en el laboral. En base a la literatura consultada en la metodología de investigación aplicada; fue posible evidenciar cómo los ejercicios de escritura influyen en el aprendizaje del vocabulario; promoviendo el diseño de una guía didáctica orientada a ejercicios de escritura para mejorar la retención de vocabulario. Esta investigación servirá de guía o refuerzo a quienes realicen estudios similares o más profundos sobre la práctica de la escritura y la capacidad de producción escrita; de igual forma, servirá a los profesores de inglés como instrumento didáctico para que sus estudiantes logren una mejor retención del vocabulario.
Descripción
PDF
Palabras clave
WRITING EXERCISES, WRITTEN PRODUCTION, VOCABULARY RETENTION
Citación