Impact of the use of verbal tenses to improve the linguistic competence

Fecha
2017-02
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
In today’s education, it is imperative for students to have a common strong base of structure of the language being learned, this case, English. Without structure, there is no reasoning when speaking nor writing, no matter how much vocabulary words a person may know or have. It is imperative for grammar to take place in learning a language. Of course, when learning a language as the main one, such process of grammar is not needed nor enforced, that’s because the natural approach is at hand in which we all acquire the language in a natural way by listening to our parents, repeating the words they say to us and imitating such sound bringing utter understanding with the situation at hand, signs, gestures, facial expressions, body language and constant repetition. However, once we enter the education realm, we are taught about words, subjects, verbs, prepositions, articles, adjectives, adverbs, nouns, irregular verbs, compound nouns, compound subjects, tenses, modals, auxiliaries, subjunctive and other parts of speech. Let’s not even mention punctuation, which is also a vital point when it comes to writing especially. Our project is based on the verbal tenses which objective is to improve the use of such verbal tenses to the students of the 8th grade at Manuela Cañizares Public High School. This guide will provide exercises in the most common and basic tenses in the English language, THE SIMPLE PRESENT AND THE SIMPLE PAST tenses. Those tenses should be adequate enough for students of the 8th grade due to the fact that since English is not their first language, learning the basic tenses will provide a paved road for students to learn the other ten tenses that are part of the English structure, facilitating learning to students and giving them a full nourishment about the language being learned.
En la educación actual, es imperativo que los estudiantes tengan una base sólida común de estructura del idioma que están aprendiendo, en este caso, el inglés. Sin estructura, no hay razonamiento al hablar o escribir, sin importar cuántas palabras de vocabulario sepa o tenga una persona. Es imperativo que la gramática tenga lugar en el aprendizaje de un idioma. Por supuesto, cuando se aprende un idioma como el principal, tal proceso de gramática no es necesario ni obligatorio, eso se debe a que el enfoque natural está a la mano en el que todos adquirimos el idioma de forma natural escuchando a nuestros padres, repitiendo las palabras. nos dicen e imitando dicho sonido trayendo total comprensión con la situación en cuestión, señas, gestos, expresiones faciales, lenguaje corporal y repetición constante. Sin embargo, una vez que ingresamos al ámbito de la educación, se nos enseña sobre palabras, sujetos, verbos, preposiciones, artículos, adjetivos, adverbios, sustantivos, verbos irregulares, sustantivos compuestos, sujetos compuestos, tiempos verbales, modales, auxiliares, subjuntivo y otras partes del discurso. . Ni siquiera mencionemos la puntuación, que también es un punto vital cuando se trata de escribir especialmente. Nuestro proyecto se basa en los tiempos verbales cuyo objetivo es mejorar el uso de dichos tiempos verbales a los estudiantes de 8° grado del Colegio Público Manuela Cañizares. Esta guía proporcionará ejercicios en los tiempos verbales más comunes y básicos del idioma inglés, EL PRESENTE SIMPLE Y EL PASADO SIMPLE. Esos tiempos deben ser lo suficientemente adecuados para los estudiantes de 8º grado debido al hecho de que, dado que el inglés no es su primer idioma, aprender los tiempos básicos proporcionará un camino pavimentado para que los estudiantes aprendan los otros diez tiempos que forman parte de la estructura del inglés. facilitando el aprendizaje a los estudiantes y brindándoles una nutrición completa sobre el idioma que se está aprendiendo.
Descripción
PDF
Palabras clave
LEARNING, STRATEGIES, TENSES, GRAMMAR
Citación