Parcela demostrativa como recurso didáctico para la asignatura de fructicultura de la carrera de Ingenieria Agropécuaria de la Universidad Estatal Peninsula de Santa Elena
No hay miniatura disponible
Fecha
2010
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad De Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
Los recursos didácticos son un importante soporte en la
enseñanza. Sirven para reforzar los conocimientos teóricos y
consolidad el aprendizaje. Este proyecto analiza la
importancia de la organización de parcelas demostrativas
como recurso didáctico en las prácticas de la carrera de
Ingeniería Agropecuaria, en la Universidad Península de Santa
Elena. El Capítulo I plantea al Problema, junto con la situación
del Conflicto, Causas y consecuencias, Formulación,
Delimitación, Evaluación, Interrogantes de la investigación,
Objetivos de la investigación y la Justificación e importancia.
El Capítulo II comprende el Marco Teórico de la investigación,
presentando conceptos y criterios que sustentan la
problemática analizada. El Capítulo III presenta la
Metodología de la Investigación, que incluye la modalidad, el
tipo, los procedimientos e instrumentos de la investigación.
Finalmente, el Capítulo IV presenta la Propuesta, que incluye
Antecedentes, Justificación, Objetivos, Descripción, Visión,
Misión y Políticas de la Propuesta. La aplicación de una Guía
práctica para la organización de Parcelas Demostrativas en
Fruticultura, favorecerá el aprendizaje de los estudiantes en la
asignatura de Fruticultura.
The teaching resources are an important support in education. Serve to reinforce the knowledge and consolidate learning. This project analyzes the importance of organizing demonstration plots as a teaching resource in the practices of the Agricultural Engineering degree at the University of Santa Elena Peninsula. Chapter I presents the problem, along with the state of Conflict, Causes and Consequences, Design, Definition, Assessment, Research Questions, Research Objectives and Justification and importance. Chapter II contains the theoretical framework of research, introducing concepts and criteria that underpin the problem analyzed. Chapter III presents the research methodology, which includes the form, type, procedures and instruments of research. Finally, Chapter IV presents the proposal, which includes Background, Rationale, Objectives, Overview, Vision, Mission and Policy Proposal. It is expected that the design and implementation of a practical guide for the organization of demonstration plots in Pomology, conducive to student learning in the subject of Pomology.
The teaching resources are an important support in education. Serve to reinforce the knowledge and consolidate learning. This project analyzes the importance of organizing demonstration plots as a teaching resource in the practices of the Agricultural Engineering degree at the University of Santa Elena Peninsula. Chapter I presents the problem, along with the state of Conflict, Causes and Consequences, Design, Definition, Assessment, Research Questions, Research Objectives and Justification and importance. Chapter II contains the theoretical framework of research, introducing concepts and criteria that underpin the problem analyzed. Chapter III presents the research methodology, which includes the form, type, procedures and instruments of research. Finally, Chapter IV presents the proposal, which includes Background, Rationale, Objectives, Overview, Vision, Mission and Policy Proposal. It is expected that the design and implementation of a practical guide for the organization of demonstration plots in Pomology, conducive to student learning in the subject of Pomology.
Descripción
PDF
Palabras clave
PARCELA, DEMOSTRATIVA, RECURSO, DIDÁCTICO