Estrategias metodologicas por competencias para mejorar el hábito a la lectura en los estudiantes del séptimo año de educación básica año lectivo 2011-2012
No hay miniatura disponible
Fecha
2011
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad De Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
En todo desempeño o actividad en la vida, la lectura ha estado
presente, su participación tiene gran importancia dentro de la
sociedad. Toda persona necesita leer, no solo para obtener una simple
información que requiera, sino para actualizar la información anterior
que posee, a más de mejorar el léxico, de recrear la mente con la lectura
de un buen texto, la lectura continua y significativa promueve la
adquisición de nuevos aprendizajes. Este proyecto tiene el propósito de
mejorar el hábito a la lectura a través de las estrategias que el docente
haga uso en el aula, con la intervención del estudiante siendo un
proceso interactivo, presentando como propuesta una guía
metodológica por competencias. Es necesario fomentar en los
estudiantes el valor de la lectura, siendo la carencia de este hábito el
problema para el desarrollo y desempeño de un aprendizaje
significativo. La medida en que mejore este hábito lector, será la forma en que el docente utilice estas estrategias para motivar a los
estudiantes a participar durante el proceso enseñanza-aprendizaje. A
través de este proyecto se pretende rescatar el interés por el hábito a la
lectura, potenciar su creatividad e imaginación, desarrollar destrezas
habilidades comunicativas dentro de la sociedad.
Any performance or activity in life, reading has been present; their participation is of great importance in society. Everyone needs to read, not only for simple information required but to update previous information possessing more than improve the lexicon, recreate the mind with a good text, reading continuous and significant promotes the acquisition of new apprenticeships. This project aims to improve the habit of reading through strategies that teachers use in the classroom, with the participation of the student to be an interactive process, presenting as a methodological guide for skills. It is necessary to foster in students the value of reading, being the lack of this habit the problem to the development and performance of a meaningful learning. The measure that improves the reading habit will be the way in which teachers use these strategies to motivate students to participate in the teaching-learning process. This project is intended to rescue interest inthe habit of reading, boost your creativity and imagination, and develop skills and communication skills of the society
Any performance or activity in life, reading has been present; their participation is of great importance in society. Everyone needs to read, not only for simple information required but to update previous information possessing more than improve the lexicon, recreate the mind with a good text, reading continuous and significant promotes the acquisition of new apprenticeships. This project aims to improve the habit of reading through strategies that teachers use in the classroom, with the participation of the student to be an interactive process, presenting as a methodological guide for skills. It is necessary to foster in students the value of reading, being the lack of this habit the problem to the development and performance of a meaningful learning. The measure that improves the reading habit will be the way in which teachers use these strategies to motivate students to participate in the teaching-learning process. This project is intended to rescue interest inthe habit of reading, boost your creativity and imagination, and develop skills and communication skills of the society
Descripción
PDF
Palabras clave
APRENDIZAJE, HABILIDADES, HABITO, DESTREZAS, LEXICO