Integración del la informatica en la enseñanza de la matematica
No hay miniatura disponible
Fecha
2009
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad De Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
Desde hace muchos siglos, las matemáticas tienen un papel relevante en
la educación intelectual de la juventud. Se la presenta como un
conjunto de conocimientos y procedimientos que han evolucionado en el
transcurso del tiempo hasta integrar la informática en la enseñanza de la
matemática. En la fundamentación teórica se considerará cuatro
categorías: 1º El Tema; 2º Guión de Contenidos; 3º Metodología: 4º
Marco Administrativo. Los métodos a aplicarse serán bibliográfico -
documental, descriptivo y analítico Esta monografía es de carácter
cualitativo, eminentemente bibliográfico y crítico. La elaboración del texto
responderá a un sumario de contenidos, previamente establecidos por
el autor y su tutor
For many centuries, the mathematics has been having an excellent paper in the intellectual education of youth. Appears it like a set of knowledge and procedures that have evolved in the course of the time until integrating computer science in the education of the mathematical one. In the theoretical foundation will consider four categories: 1º the Subject; 2º Script of Contents; 3º Methodology: 4º Administrative recommendations. The methodology to be applied on a bibliographical – documentary, descriptive and analytic. This monograph is of qualitative character, bibliographical and eminently critical. The elaboration of the text will respond to a summary of contents, previously established by the author and her tutor.
For many centuries, the mathematics has been having an excellent paper in the intellectual education of youth. Appears it like a set of knowledge and procedures that have evolved in the course of the time until integrating computer science in the education of the mathematical one. In the theoretical foundation will consider four categories: 1º the Subject; 2º Script of Contents; 3º Methodology: 4º Administrative recommendations. The methodology to be applied on a bibliographical – documentary, descriptive and analytic. This monograph is of qualitative character, bibliographical and eminently critical. The elaboration of the text will respond to a summary of contents, previously established by the author and her tutor.
Descripción
PDF
Palabras clave
MATEMATICA, DOCENTE, INFORMATICA