La inclusión de los niños/as especiales en las esuelas fiscales de guayaquil
No hay miniatura disponible
Fecha
2009
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad De Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
Las escuelas fiscales regulares deben abrirse a la diversidad con el fin
de atender a todos los niños y niñas especialmente a los que tienen
necesidades educativas especiales, derivadas o no de una discapacidad
y superdotados, que gracias a los aportes de grandes psicólogos como
Alberto Merani ,Miguel de Zubería y Willian Lee Heward con sus estudios
en el desarrollo de los procesos del pensamiento y el modelo Merani
podemos decir de los grandes avances que se han obtenido en
beneficios para los niños y niñas especiales en las escuela fiscales.
Mediante la aplicación de los métodos inductivo –deductivo ,se analizo
los aspectos particulares de la información para formar hipótesis y pude
deducir la importancia de la inclusión de los niños y niñas especiales ya
que se incrementa el propio control de su vida, es decir que la capacidad
de autocontrol y autogestión deben ser componentes significativos en los
curricula para conocer las excepcionales necesidades de los niños y niñas
superdotados, con discapacidades y problemas de aprendizaje. A través
de técnicas de investigación explicativas y explorativas podemos decir
que niños y niñas tienen derecho a la inclusión educativa, vivir y participar
plenamente en cualquier institución o programas en las escuelas
regulares, en casa y puestos de trabajos en la comunidad tan
normalizados como sea posible. Con el uso de las técnicas de informática
el futuro de los niños y niñas especiales se muestra prometedor en
mejorar su calidad de vida y disminuir el analfabetismo igual que la
deserción escolar en Guayaquil , fortaleciendo valores éticos y morales de
la comunidad que los rodea.
the fiscal regular schools should open up to diversity with the purpose of assisting all the children and girls especially to those that have educational special, derived necessities or not of a discapacidad and superdotados that thanks to the contributions of big psychologists like Alberto Merani, Miguel of Zuberia and Willian Lee Heward with their studies in the development of the processes of the thought and the pattern Merani can say of the big advances that they have been obtained in benefit for the children and special girls in the fiscal schools.By means of the application of the inductive methods - deductive I could deduce the importance of the inclusión of the children and special girls since the own control of their life it is increased, that is to say that the autocontrol capacity and selfmanagement should be component significant in the curricula to know the exceptional necessities of the children and girls superdotados, with discapcidades and learning problems.Through technical of explanatory investigation and explorativas we can say that children and girls are entitled to the educational inclusión, to live and to participate fully in any institution or programs in the regular schools, in house and positions of works in the community so normalized as it is possible.With the use of computer science's techniques the future of the children and special girls are shown promising in improving their quality of life
the fiscal regular schools should open up to diversity with the purpose of assisting all the children and girls especially to those that have educational special, derived necessities or not of a discapacidad and superdotados that thanks to the contributions of big psychologists like Alberto Merani, Miguel of Zuberia and Willian Lee Heward with their studies in the development of the processes of the thought and the pattern Merani can say of the big advances that they have been obtained in benefit for the children and special girls in the fiscal schools.By means of the application of the inductive methods - deductive I could deduce the importance of the inclusión of the children and special girls since the own control of their life it is increased, that is to say that the autocontrol capacity and selfmanagement should be component significant in the curricula to know the exceptional necessities of the children and girls superdotados, with discapcidades and learning problems.Through technical of explanatory investigation and explorativas we can say that children and girls are entitled to the educational inclusión, to live and to participate fully in any institution or programs in the regular schools, in house and positions of works in the community so normalized as it is possible.With the use of computer science's techniques the future of the children and special girls are shown promising in improving their quality of life
Descripción
PDF
Palabras clave
NIÑOS ESPECIALES, INCLUSIÓN