Uso de las tics en la enseñanza de las ciencias naturales
No hay miniatura disponible
Fecha
2009
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL: Facultad De Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
A partir de la década de 1990 vivimos inmersos en la era de la
“globalización”, donde el Internet y otras herramientas informáticas forman
parte de nuestra vida diaria. El presente trabajo ha pretendido mostrar la
aplicabilidad de las Tecnologías de Información y Comunicación en la
enseñanza de las Ciencias Naturales, sus ventajas y desventajas, el rol del
docente frente a la oferta informática y la aplicación de las tecnologías
basadas en el marco teórico como herramientas en la construcción del
saber y para el mejoramiento de la comprensión de los fenómenos
naturales. Finalmente se demuestra que las TICs constituyen un medio
útil para fomentar el desarrollo de competencias de maestros y
estudiantes.
Since the 90s we have lived immerse in the globalization era where the internet and many other information tools are part of our daily life. The present work has been pretended to show the applicability of the ICTs in the Science Teaching, its advantages and disadvantages, the role of the teacher and the informatics offer and the application of the technologies based in the theorical frame as a tool in the knowledge construction and comprehension of the nature phenomena . Finally is to demonstrated that the ICTs constitute a useful way to improve the development of competencies among teachers and students.
Since the 90s we have lived immerse in the globalization era where the internet and many other information tools are part of our daily life. The present work has been pretended to show the applicability of the ICTs in the Science Teaching, its advantages and disadvantages, the role of the teacher and the informatics offer and the application of the technologies based in the theorical frame as a tool in the knowledge construction and comprehension of the nature phenomena . Finally is to demonstrated that the ICTs constitute a useful way to improve the development of competencies among teachers and students.
Descripción
PDF
Palabras clave
TICS, CIENCIAS NATURALES, ROL DEL DOCENTE