The influence of storytelling to improve vocabulary acquisition.

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The following research project aims to determine the influence of storytelling on the acquisition of vocabulary in English as a foreign language. To achieve this goal, it was essential to identify the difficulties encountered by students in the eighth grade of General Basic Education through techniques and instruments to collect information. First, observation was used to learn about the educational environment in the classroom. Then, a survey was applied to the students in order to know their perspectives towards learning English. Finally, the English teacher was interviewed to learn about her teaching-learning methodology. With this information, a proposal was presented for the resolution of the conflict situation, a didactic guide to improve the teaching learning of vocabulary acquisition. This is a didactic and pedagogical tool favors and improve their vocabulary acquisition skills corresponding to the established level they should have which is A1.1 level.
El siguiente proyecto de investigación tiene como objetivo determinar la influencia de Contar historias para la adquisición de vocabulario en inglés como lengua extranjera. Para logarlo, fue imprescindible identificar las dificultades encontradas en los estudiantes de Octavo Año Educación Básica General a través de técnicas e instrumentos para recolectar información. Primero, se utilizó la observación para conocer el ambiente educativo en el salón de clases. Luego, se aplicó una encuesta a los estudiantes para así conocer sus perspectivas hacia el aprendizaje del inglés. Finalmente, se efectuó la entrevista al docente de inglés para conocer cuál es su metodología de enseñanza-aprendizaje. Con esta información se presentó una propuesta para la resolución de la situación conflicto, una guía didáctica para mejorar la enseñanza-aprendizaje de la adquisición de vocabulario. Esta es una herramienta didáctica y pedagógica que favorece y mejora las habilidades de los estudiantes en la adquisición de vocabulario correspondientes al nivel A1.1.
Descripción
PDF
Palabras clave
VOCABULARY ACQUISITION, STORYTELLING, STRATEGIES, KNOWLEDGE
Citación