The influence of scaffolding strategies on the development of EFL learners' speaking skills

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The present research is focused on THE INFLUENCE OF ESCAFALDA STRATEGIES ON THE DEVELOPMENT OF SPEAKING SKILLS OF EFL LEARNERS in the learning of the English language of students in the tenth grade of general basic education. Marieta Escobar Gavilanes" for the school year. 2022 - 2023. In this research, instruments were used for the collection of information such as the observation of the virtual classroom through the zoom platform, a virtual interview with the teacher and a survey directed to the 40 students that was conducted in person at the A2 level of the educational unit. The data obtained were analyzed and later presented in graphs for better understanding. This evidenced the lack of knowledge of the scaffolding strategies and online didactic resources that can be used in the classroom. That can be applied and used to improve oral expression skills, directly affecting the students as they demonstrated deficiencies when speaking in English. That is why we concluded with the creation and design of a didactic guide that integrates the main scaffolding strategies for level A2.1 to improve oral skills and facilitate the teaching-learning process.
La presente investigación se centra en LA INFLUENCIA DE LAS ESTRATEGIAS DE ESCAFALDA EN EL DESARROLLO DE LAS HABILIDADES DE HABLA DE LOS APRENDIENTES DE EFL en el aprendizaje del idioma inglés de los estudiantes del grado décimo de educación general básica. Marieta Escobar Gavilanes" para el año escolar. 2022 - 2023. En esta investigación se utilizaron instrumentos para la recolección de información como la observación del aula virtual a través de la plataforma zoom, una entrevista virtual al docente y una encuesta dirigida a los 40 estudiantes que se realizó de manera presencial en el nivel A2 de la unidad educativa. Los datos obtenidos fueron analizados y posteriormente presentados en gráficos para su mejor comprensión. Se evidenció el desconocimiento de las estrategias de andamiaje y los recursos didácticos en línea que se pueden utilizar en el aula, que pueden ser aplicados y utilizados para mejorar las habilidades de expresión oral, afectando directamente a los estudiantes ya que demostraron deficiencias al hablar en inglés. Por ello, concluimos con la creación y diseño de una guía didáctica que integra las principales estrategias de andamiaje para el nivel A2.1 para mejorar las habilidades orales y facilitar el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Descripción
PDF
Palabras clave
SCAFFOLDING STRATEGIES, ORAL EXPRESSION, DIDACTIC RESOURCES
Citación